probleem software update

Hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem. Probeer via de software updater te downloaden van de Apple site. Dit lukt vrijwel nooit, het bekende probleem: Zorg dat u toestemming hebt om te schrijven naar /tmp/501/TemporaryItems/com.apple.SoftwareUpdate en probeer het opnieuw.

Hier is al eerder aandacht aan besteed, maar nog geen echte oplossingen gezien (behalve het gebruik van File Vault?)

Als ik de software rechtstreeks via de Apple-douwnload pagina wil halen, krijg ik, tijdens het uitpakken van het .dmg bestand een wit pannel te zien met de melding: De volgende schijfkopiebestanden kunnen niet worden geactiveerd: iTunes4.5.dmg Codec overrun.

Dit alles gebeurd op een splinternieuwe Powerbook 17" van 1 dag oud met OSX 10.3.

Hoop dat iemand een oplossing heeft. Alvast bedankt!

Dino[b:2ea6c0344f][/b:2ea6c0344f]

Ik weet de preciese oplossing niet maar misschien is het handig even je permissies te herstellen..

Bedankt voor je reaktie Martijn.... hoe doe je dat, permissies herstellen? Controleer en herstel regelmatig mijn vollumebevoegdheden. Bedoel je dat?......

Die bedoel ik ja. VIa Hulpprogramma's/Schijfhulpprogramma.. Ik hoop dat dat helpt. Helpt in iedergeval wel bij veel problemen..

Martijn... bedankt voor je meedenken. alles hersteld, maar update problemen blijven helaas hetzelfde.......

Oke, was het proberen waard. Sorry dat ik de echte oplossing niet heb..

Probeerde net via software update Backup bij te werken. Kreeg precies de zelfde melding als jij.

Zorg dat u toestemming hebt om te schrijven naar /tmp/501/TemporaryItems/com.apple.SoftwareUpdate en probeer het opnieuw.

ook PB 17", 10.3.3

nooit eerder last van gehad. zou het aan software update kunnen liggen?

Wilde gok: zoek de map "com.apple.SoftwareUpdate", één maal aanklikken " appeltje+i "klikken, daar bij "Eigenaar en bevoegdheden"de toegang instellen op "Lezen en schrijven"? De "com.apple.SoftwareUpdate.plist" (voorkeuren/preferences) weggooien.

VHBart... bedankt, maar je wilde gok is ook niet de oplossing. De bevoegdheid bij de map com.apple.SoftwareUpdate staat op lezen en schrijven. Ook het weggooien van de voorkeuren helpt niet. In ieder geval ook jij dank voor t meedenken.

Dino

om welke update gaat het? bij mij hikte alleen de quicktime update ertegenaan met dit probleem. verder deed alles het helemaal normaal. ik heb quicktime dus maar handmatig gedaan.

Ik probeer hier een beetje creatief mee te denken. Ben je wel als beheerder ingelogd? Enkel een beheerder kan namelijk software installeren. Je kunt zien of je beheerder bent onder systeemvoorkeuren, acounts.

Striver.... het gaat om echt alle updates. En Barbar.... ja, ik sta als beheerder onder accounts.

[quote:32a13f619a="dino2"]Martijn... bedankt voor je meedenken. alles hersteld, maar update problemen blijven helaas hetzelfde.......[/quote:32a13f619a]

Weet je heel zeker dat je op HERSTELLEN hebt gedrukt en niet op CONTROLEREN. Dit heb ik de eerste keer fout gedaan.
Daarna werkte het wel. Anders ben ik bang dat je opnieuw een clean install moet doen…

:apple: Robsappeltjes :apple:

Rob.... Mijn Powerbook is splinternieuw. De update problemen deden zich voor meteen nadat ik het OS geinstalleerd had. Dus een 'cleaner' systeem kan ik me niet voorstelllen. Ik heb beide gedaan: eerst gecontroleerd, daarna hersteld. De problemen blijven zich voordoen.

Er zit trouwens wel een soort willekeur in. Ben er nu achter dat, als je na bijvoorbeeld 3 maal een update probeert te douwnloaden, het een vierde keer wel lukt!

ja, dino die ervaring heb ik ook gehad herinner ik me nu. ik kreeg ook een keer de error en de tweed ekeer lukte het wel. het is nogal random. bij quicktime echter was het na 4 keer nog niet goed (permissies, herstarten etc) en had ik er genoeg van: handmatig.

maar blijven proberen wil nog wel 's helpen ja.

Het vreemde is, Striver... dat ik dus ook niet handmatig kan downloaden... bij het uitpakken van de updates krijg ik een venstertje met de melding 'Codec overrun'. Ik zit op het web via een netwerk. Ik denk dat e.e.a. toch met dit netwerk te maken heeft. Dit download probleem kom ik al enkele maanden tegen in de diverse forums. Als het aan het OS had gelegen, was iemand toch onderhand wel met een oplossing gekomen.

onlangs weer hetzelfde geklooi met software update van 10.3.4. na downloaden vanaf versiontracker geen enkel probleem. kan ook bij apple geen definitief antwoord krijgen.