Probleem uitwisseling .sit file tussen MAC en PC - versturen van .sit geeft 'corrupte file'

Ik heb een Quarkdocument met wat fotos gecomprimeerd in een .sit op de mac, dat op mijn werk vanaf de pc naar pc gestuurd van een reproshop, in de veronderstelling dat zij die .sit alleen maar naar hun mac hoeven te kopiëren en zo de hele handel uitdraaien.

Maar…
nou krijg ik berichten van hen dat ze de .sit op hun pc ontvangen als een corrupte file. (?) Toen heb ik de .sit hier op mijn pc nog eens als .zip ingepakt, dacht dan wordt die in ieder geval gewoon als pc bestand herkend.
Maar nu krijg ik net bericht dat ook in deze .zip de .sit niet goed aankomt en dat ik t oorspronkelijke bestand maar als eps of pdf of zelfs jpg ( ! ) moet sturen want dan geeft het ook geen problemen met fontherkenning in Quark-documenten in de RIP.

Bij mijn weten hebben zij Windows NT op hun pc staan en hun mac is in het netwerk geïnstalleerd met PCLan. Op mijn werk gebruik ik Windows2000 en ik heb hier nog nooit problemen gehad met sits die ik download voor de mac thuis. Ik gebruik Dropstuff6, of zij dat op hun pc hebben staan weet ik niet.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
Bij voorbaat erg bedankt! :slight_smile:

en als je d'r eens een [b:post_uid0].sea[/b:post_uid0] ipv. een [b:post_uid0].sit[/b:post_uid0] van maakte? Met een .sea hebben die aan de overkant geen Stuffit Expander nodig.

Ze kunnen gewoon even StuffIt Expander voor Windows downloaden bij [url=http://www.stuffit.com/expander/index.html]Aladdin Systems[/url] Dan kunnen ze .sit bestanden probleemloos in Windows openen.

Als je via een pc mac-bestanden doorstuurt, dan gaat de creator/file type verloren. Die zal dus eerst hersteld moeten worden. Verder gaat volgens mij ook de DataFork verloren. Er zijn herstel-programma's in omloop, maar ik weet niet zo gauw welke dat waren.

als je niet wilt dat je bestanden gespitst worden dan moet je er even een .hqx van maken, dan gaat het goed

[quote:post_uid0="Paul Sondervan"]Ze kunnen gewoon even StuffIt Expander voor Windows downloaden bij [url=http://www.stuffit.com/expander/index.html]Aladdin Systems[/url] Dan kunnen ze .sit bestanden probleemloos in Windows openen.

Als je via een pc mac-bestanden doorstuurt, dan gaat de creator/file type verloren. Die zal dus eerst hersteld moeten worden. Verder gaat volgens mij ook de DataFork verloren. Er zijn herstel-programma's in omloop, maar ik weet niet zo gauw welke dat waren.[/quote:post_uid0]

De datafork blijft volgens mij intact, maar is het de resourcefork die niet door pc's wordt herkend.
(pc's hebben slechts data in hun bestandsformaat, de resourcefork is apple-only.

Zolang je een sit-file ingepakt laat, moet een pc deze zonder het bestand te beschadigen kunnen ontvangen/doorsturen.

Saven als pdf (een pima cross-platformoplossing)is een goede optie.

[quote:post_uid12="michelvdb"]en als je d'r eens een [b:post_uid12].sea[/b:post_uid12] ipv. een [b:post_uid12].sit[/b:post_uid12] van maakte? Met een .sea hebben die aan de overkant geen Stuffit Expander nodig.[/quote:post_uid12] BESTE ALLEMAAL

PROBEER [b:post_uid12]NOOIT [/b:post_uid12]EEN .SEA VIA EEN PC TE VERSTUREN.
ALHOEWEL DE FILE ER OP DE MAC NOG GOED UIT ZIET KRIJG JE HEM [i:post_uid12]NOOIT, [/i:post_uid12]IK HERHAAL [I]NOOIT MEER OPEN.

IK HEB DIT AL VELE MALEN MOGEN ERVAREN

GROET

HENK :0  :0  :0

Als je Stuffit Deluxe hebt, kan je files maken die 'self extracting for win-doze' zijn. Het worden dan .exe bestanden en als het goed is, werken die wel...