Probleem USB stick

Ik heb een USB stick die niet meer werkt. Ik heb hem eerst aan een iBook met OS X gehangen en daarna een een PC. Toen ik hem weer aan de iBook wilde koppelen, kwam hij niet meer op het scherm. Het is al eerder gebeurt, maar toen dacht ik dat het aan de USB stick lag. Maar ik heb nu het gevoel dat het aan de iBook ligt. Maar weet iemand waar het aan kan liggen?

Heb je 'm ooit geformatteerd via PC?

Nee, niet gedaan. Hij deed het ook meteen op de iBook en PC.

Wel altijd in de prullenbak gooien voordat je de stick er uit trekt. mbrant :apple:

Ik heb hetzelfde probleem; meestal als ik een USB stick eerst in een PC steek en daarna in m'n iMac herkent hij hem niet meer. Het is nog wel een USB 1 stick (itt tot USB 2.0 bedoel ik). Ik heb ook een 2.0 stick en die lijkt er geen last van te hebben. Vreemd.

Als ik m’n iMac opnieuw opstart, ziet hij de stick weer wel. Nogal omslachtig, maar het werkt wel. Misschien is even uit- en inloggen ook al wel voldoende.

Formateren naar FAT lijkt me . Heb ik ook gedaan met mijn stick, nadat ik hem HFS+ geformateerd had en een vriend van me hem niet meer kon inlezen op z'n pc. Het enige nadeel is dat FAT niet met al te lange bestandsnamen overweg kan.

voordat je een usb stick afkoppelt, eerst even verwijder schijf kiezen en dan pas afkoppelen..

[quote:e33c7a2551="TurkishDelight"]voordat je een usb stick afkoppelt, eerst even verwijder schijf kiezen en dan pas afkoppelen..[/quote:e33c7a2551] Grappig dat de Windows-gebruikers mij , als ik dat zeg altijd schaapachtig aankijken. :P Terwijl XP die voorziening (uitwerpen of veilig verwijderen) ook heeft.