probleemloos internetten?

Ik heb vandaag mijn Casema (verkeerd toegestuurde)Motorala modem(niet werken) teruggestuurt na een hele hoop 55555 en 666666 ik bedoel een hele hoop 55555555 en 6666666666 kreeg ik het niet aan de praat. Wil na deze ervaring never nooit meer met Casema te maken hebben.

Ik ben net nieuw hier dus misschien is dit al vele malen aan de orde geweest maar…
Wie heeft er suggesties voor een verse ADSL start met een goede provider die OSX ondersteunt en een die een goed modem levert.

Ik ben net nieuw hier dus misschien is dit al vele malen aan de orde geweest)

Groet Jamm

Met XS4ALL ben ik al jaren buitengewoon tevreden. Wel een ethernet modem nemen en niet zo'n USB-kreng. Eerst zat ik ook bij Casema over de kabel en dat was echt een verschrikking. Die mensen hebben totaal geen kaas gegeten van bedrijsvoering.

Ik maak sinds kort gebruik van ADSL via Planet Internet via een ethernet modem. Ben ik erg tevreden over. In de installatie handleiding van KPN wordt goed uitgelegd hoe je een en ander moet installeren voor MacOS 9 en MacOS X. Alleen jammer dat hun "1 maand lang gratis Music Stream" voor Mac gebruikers een wassen neus is :( . Mac gebruikers kunnen hier geen gebruik van maken. Hoe dan ook, voor de rest ben ik tevreden.

Gewoon een ethernetmodem en XS4ALL. Kijk maar eens op hun site. Zij bieden een goede ondersteuning!

HccNet ook zonder problemen en ergenissen 8)

Ik zit al jaren bij Planet, best ok.

:finderoud:

Hé, dat waarschuwt mij dus!

Casema wil mijn modem upgraden naar dat nieuwe type…

Ik ben al ruim een jaar Casema gebruiker en in het begin idd heel veel 5555555.55 en 666666.66 gehad. Bij mij bleek het probleem het (nieuwe) type COM21 modem te zijn, die de verbinding met de Mac er na 5 minuten uitgooide.

Toevallig bleek mijn buur een ‘oud’ type COM21 te hebben en dat werkte als een tierelier.
ff mijn modem omruilen tegen een ouder type bleek lastiger dan je zou verwachten.

Maar goed, ik ben nu met dat oude type modem wel heel erg tevreden over de verbinding van Casema, het bedrijf zelf kan wat mij leren bomen klimmen.

Suc6 met je zoektocht!

Erik

Ik heb sinds een maandje of 2 Wanadoo ADSL en die heeft volgens mij als enige geen datalimiet. Zelfs geen 'fair use policy'. Ik kan het verkeerd hebben maar ik ben het nergens tegen gekomen in de voorwaarden.

Wil iemand deze onbenul uitleggen wat 5555555.55 en 666666.66-en zijn? Misschien heb ik daar ook last van.

Ik heb ook geregeld Casema-verbindingsproblemen. Of het aan Casema of aan mijn bekabeling ligt weet ik niet zo heel goed. Als de verbinding eruitligt moet ik even friemelen met de kabels en aangesloten stekkers, controleren of het beeld op de televisie ruisvrij is, en zoja ik daarna weer internetten kan. Dit werkt echter niet altijd, merk ik. Dus het ligt niet alleen aan mij vermoed ik zeer.

@aiko: 5555 en 6666 (Vijven en Zessen) = uitdrukking: zoiets als: Heel veel werk benodigd voordat het voor elkaar is/was.

Welk modem gebruik je?
Ik heb speciaal voor een stabiele vierbinding een ‘oud’ groot COM21 modem moeten gebruiken.
de andere hadden allemaal software problemen met macjes.

PS. Leuke Avatar, maar je moet 'm wel ff updaten…

XS4ALL

Weten waar ze het over hebben en hebben een nette helpdesk met een gewoon telefoonnummer, zonder heel lang wachten, zelfde ervaringen als Mabspoel dus

Succes

Als je prijs bewust wil interneten, met een Mac compatible modem en goede service? Kies dan voor WANADOO!

Ikzelf ben tevreden over Planet en bij een kennis van mij heb ik Wanadoo geinstalleerd. het Lite abonnement van wanadoo is prima, zonder datalimiet en ook betaalbaar. Bij wanadoo krijg je er volgens mij een ethernet nmodem bij, dus dat is meegenomen.Planet is wel wat duurder, maar ik heb er nooit problemen mee.

Bedankt iedereen voor de reacties, ik zal ze meenemen in de overwegingen. Ik ga even kijken bij Planet en XS4ALL

Voor iedereen die roept dat ze probleemloos internetten via Casema(gerror, freerksmit) welk modem is dat en welk abbonement? Ik ben de afgelopen tijd alleen nog maar bezig geweest om van de wanadoo af te komen. Heb ik de laatste ontwikkeling op OSX gemist ?

Ik ben normaal geen zeurpiet maar toch even mijn Wanadoo (casema)perikelen toelichtten: De com21 was het modem wat tot 8 maanden geleden werd geleverd voor Mac gebruikers bij Wanadoo. Dit modem werd ten tijde van mijn aanvraag net niet meer uitgeleverd dus Wanadoo stuurde mij een niet werkend motorala modem wat alleen geschikt was voor de PC. Ik heb in mijn aanvraag heel duidelijk vermeld dat ik een Mac gebruiker was en het com21 modem nodig had. Ik ben zelf redelijk technisch en heb geen installatie fouten gemaakt. Wanadoo wilde het modem niet meer omruilen voor een com21.

Wanadoo is niet open over de tekortschietende mac ondersteuning en de mensen die de aanvragen doen(telefoondienst) weten volgens mij echt het verschil niet tussen een Mac en PC en geven vrolijk de orders door aan wanadoo(casema) Ik heb de grootste moeite gehad om van het contract af te komen en uiteindelijk is dit dit na 8 maanden(!)gelukt. Ik heb geen minuut geinternet en 8 maal 30 euro betaald.
Ik krijg geen geld terug en volgens wanadoo(casema) zijn zij naar mij heel coulant geweest dat ik de 12 maanden niet vol moet maken.

Ik kan werkelijk een boek schrijven hoe slecht Wanadoo/Casema georganiseerd is. Ik heb zelfs iemand van een technische dienst aan de lijn gehad (en dat is heel moeilijk om die aan de lijn te krijgen) die toegaf dat het een zootje was in de organisatie en als ik van mijn (mac)contract kon afkomen ik het vooral moest doen.

Ik kan mij voorstellen dat iemand met een oud com21 modem geen problemen heeft en weet dus niet of er de afgelopende maanden wel een OSX oplossing(drivers motorola) is bedacht maar voor iedereen die straks wil gaan internetten op de Mac via Wanadoo: PAS OP!

Byzeway, lopen al ADSL verbindingen over het KPN netwerk? Ik weet dat er providers zijn met een eigen netwerk (tiscali)maar ik wil eigenlijk mijn KPN lijn opzeggen. Blijf ik mijn KPN lijn nodig hebben om ADSL te gebruiken…Suggesties?

[quote:d7c2aee10f="jamm"]

Voor iedereen die roept dat ze probleemloos internetten via Casema(gerror, freerksmit) welk modem is dat en welk abbonement? Ik ben de afgelopen tijd alleen nog maar bezig geweest om van de wanadoo af te komen. Heb ik de laatste ontwikkeling op OSX gemist ?

[/quote:d7c2aee10f]

Beste Jamm: ik heb reeds twee Wanadoo Lite abonnementen op mijn naam staan. De verbindingen die ik tot stand breng zijn vrijwel identiek. Bij mijn ouders gebruik ik de Speedtouch 510 (multi-pc) modem/router. Eerst via een ethernet kabeltje het modem geinstalleerd (gewoon volgens het boekje) en vervolgens een Belkin 54g draadloos access point aan een van de vrije poorten gehangen. Via de bijgeleverde documentatie heb ik het hele handeltje in 2 min aan de praat gekregen. Beveiliging erop gegooid en vlammen maar. Deze setup heb ik nu ook draaien in mijn appartement in A’dam, geen enkel probleem.

Ik snap jouw opmerkingen over com21 etc, niet helemaal. Het is toch totaal niet relavant of je een mac of een pc hebt? Ik heb bij mijn bestelling ook nooit gerept over het feit dat ik op een iBook werk en niet op een “reguliere” pc. Hoe werkt een helpdesk? De medewerkers lopen een vaste procedure door die aardig aansluit bij datgene dat vermeld wordt in de handleiding. Bij Wanadoo wordt er uitgelegd hoe je het hele handeltje moet installeren onder OS X, (zelfs onder Classic als ik me niet vergis).

Abonnement: Wanadoo Lite (1024) 19,95 EURO per maand (eerste 6 mnd) vervolgens 32 EURO.

Succes ermee!

Zie net dat de discussies langs elkaar heenlopen. IK HEB DUS GEEN KABEL, MAAR ADSL VIA WANADOO! EN DIT WERKT ZOALS IK HIERBOVEN SCHRIJF VLEKKELOOS!

Misschien dat ik niet helemaal duidelijk geweest ben Freerk maar ik bedoelde dat de problemen ondervond via een kabelmodem bij Wanadoo(casema) Aangezien dat de enige kabelprovider hier is ga switchen naar ADSL.

Grt JAMM

dat begreep ik, maar toen had ik mijn hele verhaal al geschreven. Ik hoop alleen dat je Wanadoo serieus overweegt tijdens het maken van je keuze voor een ADSL abonnement, ik heb namelijk geen problemen ondervonden. Het zou natuurlijk jammer zijn om je oordeel (aan de hand van je ervaring met Casema) direct klaar te hebben.

prijs/kwaliteit verhouding bij Wanadoo Lite Adsl is echt top vind ik.

Succes met je keuze!