Probleempje met code voor php formulier uit Flash

Ik zit een aantal dagen met een probleem dat ik geen mailformulier kan maken. Ik heb via internet een flash bestand gevonden weinig code's en alles is lekker kort.

Code in de Flash:
[img:bdc5aa6c75]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=11963[/img:bdc5aa6c75]

Code in de php file:
[img:bdc5aa6c75]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=11962[/img:bdc5aa6c75]

Er zijn 4 vars:
naam (geen Hoofdletter}
email
bericht
EmailStatus (wel hoofdletter)

Nu heb ik in de php file mijn mail gezet dan en vervolgens de file
geexporteerd naar een flash 6 swf bestand en die op de server gezet.
ik heb op de sever alle bevoegheden zo gezet dat iedereen het kan gebruiken.
Maar wanneer ik op de site kom en alles invulen verstuurd hij alles
maar als ik dan in mijn mailbox kijk dan heb ik een mail gekregen maar
in de mail staat vervolgens alleen:
Verzonden door:
Email:
Bericht:
Er staat dus niets achter wat je ingevuld heb op de website.

Wanneer ik hem converteer naar een flash 8 swf dan komt hij niet
verder dan te zeggen dat het emailadres niet correct is en dus kan
je niets sturen. Alles is precies hetzelfde gelaten.

Wat is er fout aan een van beide code’s? Ik kom er zelf geen wijs meer uit.
Of kent iemand misschien een andere code die wel werkt.[/quote]

In ieder geval moet je in php een regel veranderen: [code:1:9339755bc0] $EmailBody = "Verzonden door: " . $_POST['naam'] . "nnBericht:n" . $_POST['bericht'] . "n"; [/code:1:9339755bc0]

Overigens weet ik niet of je variabelen uit flash wel verzonden worden op deze manier, dat weet ik niet uit mijn hoofd, maar ik zal even kijken of ik er iets over kan vinden…

Beide stukken code zijn ok.

De textvelden hebben die een instance name én variable name?
Zoja, je ma ze alleen een variable name meegeven.

En doe eens een trace.

[code:1:6214aa5101]

loadVariablesNum("mail.php", "0", "POST");
trace(naam);
trace(email);

[/code:1:6214aa5101]

En in het stuk actionscript code om het email adres te valideren staat er eens Email en email.
Weet niet vanbuiten of variabele namen case sensitive zijn maar ik denk van wel.

De tekstvelen hebben alleen een var geen <instance name>

Volgens mij kun je in flash het beste dit doen: [code:1:289fd0b93d]loadVariablesNum("MailPHP.php?naam=" + naam + "&bericht=" + bericht,"0","GET");[/code:1:289fd0b93d]

en in php:

[code:1:289fd0b93d]$EmailBody = "Verzonden door: " . $_GET[‘naam’] . “nnBericht:n” . $_GET[‘bericht’] . “n”; [/code:1:289fd0b93d]

[quote:b5d0bb6f74="konijn"]Beide stukken code zijn ok.[/quote:b5d0bb6f74]

Dat is dus in ieder geval niet zo.

Als php een variabele uit een GET/POST actie moet halen, zoals bijvoorbeeld de variabele naam, dan dien je of $_GET[‘naam’] of $_POST[‘naam’] te gebruiken, en niet in het wilde weg $naam, want die variabele is niet gedefinieerd.

[quote:4e47ca9cdb="PeterMeeuwsen"]Volgens mij kun je in flash het beste dit doen: [code:1:4e47ca9cdb]loadVariablesNum("MailPHP.php?naam=" + naam + "&bericht=" + bericht,"0","GET");[/code:1:4e47ca9cdb]

en in php:

[code:1:4e47ca9cdb]$EmailBody = "Verzonden door: " . $_GET[‘naam’] . “nnBericht:n” . $_GET[‘bericht’] . “n”; [/code:1:4e47ca9cdb][/quote:4e47ca9cdb]

Moet niet, bij mij werkt de code.
Heb vroeger dat formulier ook nog gebruikt.
Mijn code:

[code:1:4e47ca9cdb]
on (release) {
if (!naam.length) {
EmailStatus = "Fill in your name !";
} else if (!email.length || email.indexOf("@") == -1 || email.indexOf(".") == -1) {
EmailStatus = "Invalid email !";
} else if (!bericht.length) {
EmailStatus = "Fill in a message !";
} else {
loadVariablesNum("mail.php", "0", "POST");
EmailStatus = "Email recieved";
naam = "";
email = "";
bericht ="";
}
}
[/code:1:4e47ca9cdb]
PHP:

[code:1:4e47ca9cdb]
<?php

mail("info@uwdomein.be","Mail van : $naam",
"Naam: $naamnE-mail adres van $naam is : $emailnBoodschap : $bericht", "Van : $naam<$email>nReturn-path: $email");
?>
[/code:1:4e47ca9cdb]

Ik heb de laatste code's eens geprobeerd maar ook bij deze krijg ik geen bericht in de mail tezien. Ik heb de php en de flash code gekopeieerd en verder alleen de tekst veranderd in het nederlands dus mail verzonden etc. Swf geexporteerd naar flash 8 met action scripting 2 hij verzend nu het bericht wel dat was eerst niet, maar alleen heeft de mail alleen de inhoud: Naam: E-mail adres van is : Boodschap :

Dus er moet nog ergens een kleine aanpassing komen.

Zet dit eens in je php code boven de mail functie.

$email = $_GET[‘email’];
$bericht = $_GET[‘bericht’];

nee lukte niet

[code:1:3851cd3cf0]<?php
$email = $_GET[‘email’];
$bericht = $_GET[‘bericht’];

mail("info@mijndomein.nl","Mail van : $naam",
"Naam: $naamnE-mail adres van $naam is : $emailnBoodschap : $bericht", "Van : $naam<$email>nReturn-path: $email");
?> [/code:1:3851cd3cf0]

Ook deze lukte niet

Mail je fla + php code eens naar het email adres dat op deze pagina staat; www.freshface.be/contact