Probleempje met CSS overflow

Hi,

Ik heb net een websiteje online gezet en daar gaat iets akelig fout in IE voor de mac.
Er zit een divje in met een overflow:auto; statement.
In Safari zit er dan netjes een scrollbar in die div. Verder niets geen scrollbar op de hele pagina. Open ik de pagina in IE op de Mac, dan zit er gewoon nog een verticale scrollbar op die pagina.
Hoe kan dit?

De site staat op www.dimens.biz

Thanks!

[quote:8140aff50b="meneer de koekepeer"] Hoe kan dit? [/quote:8140aff50b]

Door het gebruik van CSS…
heb je trouwens al gekeken hoe het er op Windoos uitziet? Dat is vaak ook weer een leuke verrassing…

Niet alle browsers ondersteunen alles van CSS, en als ze het al ondersteunen, dan is het nog maar de vraag van hoe ze het weergeven…

Ik had ook een mooie backend voor een site gemaakt met behulp van CSS (2) en om het geheel goed werkend te maken, heb ik een switch moeten maken voor Mozilla 4.0 (IE etc) en Mozilla 5.0 (Safari, OmniWeb etc) zodat bij de Mozilla 4.0 een andere template werd laten zien…
Misschien is het wel te fixen zodat dat wel werkt, maar dan zal ik me wel even wat meer in cross platform cross browser moeten verdiepen… (ook weer toegevoegd aan mijn vreselijk lange to learn lijst…)

Maarre, mocht iemand hier met de oplossing komen (buiten deze topic), of dat je er zelf achter komt… zou je het dan willen posten, want dan kan ik mijn templates aan gaan passen tot een echt mooi geheel :slight_smile:

Op www.devguru.com staat welke css tag waar in werkt. hier heb ik over het algemeen heel erg veel aan.

Omdat je tabellen en div"s door mekaar gebruikt. Een tabel gedraagt zich heel anders dan een div, laat staan tussen verschillende browsers en platformen.

De layout die je hebt kan je heel gemakkelijk absoluut positioneren. Je zit het paarse gedeelte samen met het logo als één achtergrond in een div (of van de body), en positioneert de buttons in één div en de content in een andere hierop.

jaja overflow is mooi EDOCH..

het is alleeen een pc -comando…

en dit is een coole snelle ref!

[quote:b0b6613a32="bieg"]jaja overflowe is mooi EDOCH..[/quote:b0b6613a32] wat voor iets?

[quote:b0b6613a32=“bieg”]het is alleeen een pc -comando…[/quote:b0b6613a32]
beetje vaag dat ie het bij mij wel onder safari, omniweb, firefox goed doet, en niet bij Internet Exploder op windows…

ik heb al wel een paar goede sites gevonden met ‘hacks’ om het ook te laten werken met Opera en IE5 enzo… die heb ik alleen nu op een andere computer staan waar ik niet bij kan, maar morgen wel, ik zal deze ff posten… :slight_smile:

ik had ook nog even een boekje gekocht over CSS, maar ben daar nog niet echt in begonnen…

he een hack voor overflow? (ff foutief geschreven daarnet)

altijd fijn om er bij te leren…

ennuh jeffrey’s boek is een goeie