Probleempje met Lightbox.

Hallo,

Ik heb het volgende probleem: Ik ben bezig geweest met mijn nieuwe website, en nu leek het me mooi om gebruik te maken van lightbox in mijn portfolio.

De content zit in een iFrame, en als ik dus op een thumnail klik, dan opent de lightbox niet goed, hij komt in het frame. Ik wil dat hij zegmaar ‘‘full-screen’’ opent. Ik heb een vermoeden dat ik iets moet gaan veranderen in de .css of .js bestanden, maar ik zou niet weten hoe. :?

Kan iemand mij hier alsjeblieeeeft mee helpen?
Bij voorbaat dank! :smiley:

ik denk niet dat je dit gaat lukken zonder de frames uit je site te slopen...

(off-topic.. een eenmansbedrijf en toch wij gebruiken om profi over te komen?)

oh... :o als dat klopt, ben ik wel genaaid, dan moet ik eens na gaan denken hoe ik het anders kan opbouwen.... :?

je werkt al met php dus dan is dat toch niet zo lastig.. Webdesignbedrijven met iframes worden sowieso niet zo snel serieus genomen ;)

Dus ik zou zeggen weg met die frames

ik werk niet met php :P ik geef alleen de bestanden een .php naam, omdat dat er mooier uitziet als .html :P

waarom ga je dan een eigen webdesignbedrijf starten als je al die dingen niet beheerst? Dan kan je misschien het beter houden bij slechts logo ontwerp/ontwerpen op verzoek?

[quote:02411abd1d="Marsman"]ik werk niet met php :P ik geef alleen de bestanden een .php naam, omdat dat er mooier uitziet als .html :P[/quote:02411abd1d]

slechte reden.

eerst een vak leren dan pas een bedrijf starten.

[quote:1a10328e4c="HS-L"][quote:1a10328e4c="Marsman"]ik werk niet met php :P ik geef alleen de bestanden een .php naam, omdat dat er mooier uitziet als .html :P[/quote:1a10328e4c]

slechte reden.

eerst een vak leren dan pas een bedrijf starten.[/quote:1a10328e4c]

eens

klopt... ;) de tekst bij diensten, is trouwens een oude tekst. ;) Ik heb net even het ''website maken'' bij de diensten weggehaald... Ik was van plan dat in de toekomst erbij te zetten, als ik het website maken beheers ;)

LightboxJS is gemaakt voor gebruik bij professionele sites. En dan bedoel ik niet dat je alleen als bedrijf zijnde Lightbox mag gebruiken, maar dat het op goed gebouwde websites het best werkt.

Zowieso is het gebruik van iFrames “not-done”. Zelfs als je geen websites
bouwt voor klanten is een iFrame geen goed teken :wink:

Mijn “advies”:
Maak de site gewoon in xhtml en css, en gooi die php-extensies eruit.
Dat staat leuker, maar je maakt een site in (x)html, dus moet je ook die
extensie gebruiken. Php is meer een programmeertaal. Je schiet er niets mee
op om die extensie te gebruiken, en 't staat in mijn ogen alleen maar minder
professioneel als je dingen verdraait.

Mvg,
Joram

p.s.: het zit ook boordevol typografische fouten :sealed:
Komma’s op de verkeerde plekken, kapitalen terwijl de zin gewoon doorloopt,
en je leest 't “jeugdige” er enorm van af. Als je dit als buitenstaander leest zie je
gelijk dat het door iemand is geschreven die nog op school zit :wink:

Of nog beter: stop uw website. Dan stop je tenminste ook met de markt te verzieken. Zoek een andere (eerlijkere) manier om geld te verdienen. :x

Nou, ik vind het niet óneerlijk, maar het is wel en schop in het gezicht van professionals die serieus genomen willen worden.

De site ziet er echt niet verkeerd uit, maar je ziet dat het een persoonlijke
site is, en geen eenmansbedrijf. Ik mis de disclaimer, adresgegevens,
ik zie een [b:0d3969b345]gmail[/b:0d3969b345] emailadres (bedrijven “horen” een naam@bedrijf.nl te hebben
naar mijn mening).

Een klant heeft er ook niets aan om een paar leuke wallpapers en persoonlijk
3D-projectjes te zien. Die wil zien waar hij voor komt. De dingen die je nu in
je portfolio staan horen imho meer thuis in een “prive”-sectie thuis, gescheiden
van je professionele portfolio. Maak anders bijvoorbeeld een “work” en een “prive” deel.

Ik weet niet of dit bedrijf gewoon een geintje is, of serieus bedoeld is. Maar in het 2e
geval zou ik echt nog even goed kijken naar wat je zelf aan de klant laat zien.
Eerlijk gezegd zou ik je eigen advies opvolgen, hehe. Lees je verhaal eens door
over wat je van de klant vraagt, en stel die vragen eens aan jezelf.

Mvg,
Joram

Dat eenmansbedrijf is niet echt een eenmansbedrijf...klopt en ik zal het woord direct weghalen... En deze site is maar een testversie, dus niets is defintief,. ook is het het meer een portfolio.

En kie-ken, waar slaat dit nu op?
Ik bied geen websites aan. Wat is het probleem?

We zijn weer lekker leuk voor elkaar zeg...

hij heeft een probleem met de lightbox, en hij wordt hier al direct uitgescholden, gekleineerd tot kieken … Mensen, bekeer u eens, herlees dit en zie jullie fouten in.

Het kan best zijn dat hij de markt verziekt (in jullie ogen), maar uit dit toch niet op een zo ONPROFESSIONELE manier! Dat is wat ik erop heb te zeggen!.

En dan nu weer ontopic… daar waar jij doet.
<iframe … ></iframe>…

verander die code eens naar

[code:1:26394e82b6]
<?php
include ‘file.php’;
?>
[/code:1:26394e82b6]

waarbij file natuurlijk uw bestand is .

Good luck,

[quote:9de4b74e16="kie_ken"]Of nog beter: stop uw website. Dan stop je tenminste ook met de markt te verzieken. Zoek een andere (eerlijkere) manier om geld te verdienen. :x[/quote:9de4b74e16]

lol hoe oud ben je nou?

Wat een gezeik allemaal, hij stelt een vraag over Lightbox, dat kan simpelweg niet met een iFrame. That's it. Of hij al een bedrijf heeft en hoe en wat moet ie helemaal zelf weten, heeft hier toch geen reet mee te maken? Nou zeg ik niet dat ik het niet met jullie eens ben maar daar gaat dit topic niet over.

Groot gelijk... Marsman, mijn excuses :)

Maar anyhoo, het kan dus niet met iframes. Voor lightbox heb je
een site opgebouwd met html/php/css nodig.
Wat jij nu gemaakt hebt met een iframe, is heel goed te doen met
een paar divjes, dus als je wat van css weet, dan zal dat niet zo’n
probleem zijn denk ik.

Mvg,
Joram

Ik was inderdaad off topic... maar ik vind het frustrerend om te merken hoeveel mensen (min18j) hier geld proberen te verdienen door diensten aan te bieden waar ze te weinig van afweten. Gelukkig is het vaak duidelijk te merken aan de vormgeving :o

En ivm lightbox > doe gewoon iets origineler, dan hoef je jezelf niet druk te maken over de problemen die zich ermee voordoen. :wink:

wtf!? :roll: