probleempje met netwerk bestanden over zetten van pc > mac

ik weet dat hier al veel draadjes over lopen, en heb de meeste ook al wel gelezen... en ik heb ook dat hele mooie verhaaltje van Jello gevolgd, maar als ik vervolgens: ( in mijn geval ) MShome aan klik krijg ik inderdaad het netwerk ( gezin ) te zien, maar als ik hier dan op wil inloggen krijg ik als melding : De Alias 'GEZIN' kan niet worden geopend omdat het originele onderdeel niet kan worden gevonden.

ik heb zo’n beetje alles al geprobeerd wat ik hier in het forum terug kon vinden…
ik werk trouwens met een SMC router

kan iemand me helpen hiermee ?

Heb je al geprobeerd om in Hulpprogramma's (appeltje - shift - u in de Finder) > Adreslijsttoegang onder Voorzieningen de SMB/CIFS aan te vinken en te configureren? In die configuratie moet je dan de werkgroep opgeven of selecteren die je pc ook gebruikt. Dat werkt veel soepeler.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het draadje daarover kun je hier vinden: klik!

ik heb inderdaad de voorzieningen aangepast, maar het lukt me nog steeds niet om verbinding te krijgen... krijg nog steeds de zelfde melding !

Heb je die draadjes van mij ook doorgelezen? Ik zou het anders ook niet weten. Bij mij is het probleem zo opgelost. Misschien ben je een instellinkje ergens vergeten of zo of heb je je pc beveiligd met een of ander programma?