problemen externe harde schijf

Ik heb onlangs een externe harde schijf gekocht, de SEAGATE ST3120022A. De bedoeling is dat ik hiermee op verschillende locaties aan hetzelfde project kan werken. Het enige probleem is dat ik thuis op pc werk en elders op mac (G4, OSX), en de mac herkent hem niet (kan de volumes niet lezen). Ik heb de harde schijf thuis geformateerd (bestandssysteem NTFS). Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Kan ik hem op een andere manier formateren, of is het met een stukje software op te lossen?

uit de hanleiding van mijn lacie

File System Formats
There are essentially three different file system formats: FAT 32, NTFS, and Mac OS Extended (HFS+).

Use FAT 32 if:
• you will be using your drive between both Windows and Mac OS 9.x or 10.x; or sharing the drive between Windows 98
SE, Me, 2000 or XP

Use NTFS if:
• you will be using the drive only under Windows 2000 or Windows XP; performance will be generally greater when
compared to FAT 32

Use HFS+ if:
• you will be using the drive on Macs only; performance will be generally greater when compared to FAT 32

ik denk dat je FAT 32 moet gebruiken

Formateren als FAT32 is de makkelijkste oplossing,

anders moet je met extra software gaan werken om de schijf
op meerdere besturingssystemen te laten draaien.

Je hebt een applicatie genaamd "macdrive" nodig.

Kijk maan eens op deze thread bij OSXFaq:

http://forums.osxfaq.com/viewtopic.php?t=4893

Succes!

[quote:31cd2a5a5f="Elian"]Je hebt een applicatie genaamd "macdrive" nodig.[/quote:31cd2a5a5f] Dat is niet echt de meest handige oplossing... dat betekend dat je altijd een installer van dat programma bij je moet hebben, voor het geval je de schijf aan een andere PC moet hangen, terwijl simpelweg FAT32 formateren al genoeg is...

bedankt voor de tip, ga t meteen proberen!