problemen in Mail met o.a. gmail account

krijg constant de volgende foutmelding:

There may be a problem with the mail server or network. Check the settings for account “Gmail” or try again.

The server error encountered was: The server “pop.gmail.com” cannot be contacted on port 995.

heb ik iets fout ingesteld? soms werkt het prima en soms krijg ik constant die foutmelding

weet niet precies waar dit probleem zit eigenlijk.

moet de pop.gmail.com niet gewoon over poort 110?

Het kan ook gewoon een probleem bij de mailserver zijn. Krijg je de vraag om je wachtwoord op te geven erbij? Zo ja, dan gewoon wegklikken, en wachten tot de problemen bij de server voorbij zijn. Daar loopt ergens al een draadje over voor wat meer details. Zo niet, dan moet je idd de instellingen even nalopen.

Bij mij werkt het zonder haperen.

Misschien overbodig… maar heb je hier al gekeken?

gr.

ja heb ik wel goed overgenomen volgens mij dat is het hem nou juist ik zal het nog eens rustig doorlopen

groetjes,

chris

Ow dat is heel normaal met Gmail.

Ik heb die melding ook een keer of 20 per dag.
Schijnt trouwens in Tiger Mail wel goed te gaan, dus zal een probleem zijn van Mail.app

toch vreemd allemaal!

Heb je het bij ophalen of bij versturen van mail?

Voor versturen van mail via de gmail smtp server moet je als server smtp.gmail.com hebben en als poort 587, ook via SSL. Hebbie dat ook goed ingesteld?

ja en bij het tabblad "advanced" heb ik hem op 995 staan ook met ssl aan, klopt dat?

en bij special mailboxes heb ik alles op “never” staan

en bij username heb ik alleen het gedeelte ingevoerd dat voor @gmail.com komt.

(daar zat dus de fout!!)

groetjes,

Chris.

1 ding weet ik had alles netjes ingevuld zoals het op de helpsite staat van gmail,en het werkt voor geen meter. Dus even met safari lezen hé,dat werkt wel.

nou gasten, bij mij werkt t lekker vlot hoor. T werkt gewoon normaal zoals er beschreven staat. Gewoon goed lezen

Bij mij werkt dat gmail pop gebeuren soms ook niet maar dat gaat vanzelf weer weg, schijnt aan mail te liggen

Hey Freechris Ik heb die problemen ook, kan jij het in Safari wel openen? Ik alleen nog maar in Firefox en Internet Explorer

Wouter

ja in safari gaatie wel open, welke versie draai je? popup blocker aan? misschien safari resetten?

chris

[quote:f328fb82eb="lsmisch"]1 ding weet ik had alles netjes ingevuld zoals het op de helpsite staat van gmail,en het werkt voor geen meter. [/quote:f328fb82eb]

Gek hoor, ik heb die handleiding ook gevolgd en bij mij werkt het wel. Naast goed lezen moet je de aanwijzingen natuurlijk ook nog goed overnemen in je instellingen. Heb je dat wel gedaan? Bijv. freechris had niet zijn hele gmail-emailadres bij username ingevuld, en dat moet dus wel. (Dus incl. @gmail.com)

Ok dit is het laatste wat ik te zeggen heb over mails enzo, ondertss heb ik er dik genoeg van... Ik heb me nu aangesloten bij gmail en kwil die openen via mail appl. op mac, maar weer krijg ik iets in de zin van : Er is mogelijk een probleem met de mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account 'Gmail' of probeer het opnieuw.

De serverfout die zich heeft voorgedaan is: De gebruikersnaam en het wachtwoord die zijn opgegeven in het voorkeurenpaneel van ‘Mail’ zijn niet door de server geaccepteerd.
Is dat wachtwoord ingesteld als je je mac aankoopt want pfffffttt ik heb al duizend keer geprobeerd met het wachtwoord dat ik altijd gebruik en kan je dat ergens veranderen dat zogezegd wachtwoord, ook al vraag ik geen wachtwoord tegebruiken toch meld hij steeds hetzelfde probleem dat het wachtwoord niet overeenkomt met dat in het voorkeurenpaneel…
Dat was het en als het nu niet gaat, den boom in met mail appl. Hoe spijtig dat ik dat ook vind want ik was er zeer tevreden mee eigenlijk.