Ik probeer al 2 dagen tevergeefs een nieuwe account aan te maken in Mail.
In Outlook werkt het wel gewoon, ik heb daar de volgende instellingen gebruikt:
pop3: naamvanwebsite.nl
smtp: smtp.multikabel.nl
In Mail moeten toch exact dezelfde gegevens ingevuld worden?
Ik heb een eigen account die wel in beide emailprogrammas werkt met dezelfde instellingen,
snap dus niet waarom dit niet werkt :?
heb dat probleem ook gehad, maar wat bleek?
ik heb pop3 adres bij tiscali (gratis).
als ik niet inbel met tiscali kan ik in mail niet mijn post ophalen.
dit komt door het gratis abonnement van tiscali.
via draadloos netwerk van m'n buur kon ik het dus niet ophalen behalve als ik inbelde.
dat is een voorwaarde van tiscali gratis, misschien dat dit ook het geval met jouw account is?
(zal ik dan ook iemand van dienst kunnen zijn i,p,v, allerlei vragen te stellen?_)
Veelal is de pop3 iets in de zin van: "pop.naam_provider.nl", maar ook wel "pop3.naam_provider.nl", maar - hoewel ik voor heel wat mensen rondom me heen vele mail-programma's aan het werk heb gezet (plus bijbehorende verschillende providers) - ben ik nog nooit de combinatie "naamvanwebsite.nl" tegengekomen, dus zonder een voorvoegsel als pop/pop3/mail enz.
[quote:1dfed2b706="justhan"]Veelal is de pop3 iets in de zin van: "pop.naam_provider.nl", maar ook wel "pop3.naam_provider.nl", maar - hoewel ik voor heel wat mensen rondom me heen vele mail-programma's aan het werk heb gezet (plus bijbehorende verschillende providers) - ben ik nog nooit de combinatie "naamvanwebsite.nl" tegengekomen, dus zonder een voorvoegsel als pop/pop3/mail enz.[/quote:1dfed2b706]
Dat vond ik ook al vreemd hoor, maar dat kreeg ik te horen van systeembeheer...en het werkt gewoon ( op mn pc dan). Op de mac kan ik ook gewoon mail ontvangen op deze account, alleen nog niet versturen
[quote:a919f43435="arco"]bij www.multikabel.nl het volgende gelezen;
U dient gebruik te maken van onderstaande servers:
Voor inkomende e-mail: pop.quicknet.nl
Voor uitgaande e-mail: smtp.quicknet.nl
succes,
arco[/quote:a919f43435]
smtp.quicknet.nl had ik ook al geprobeerd…ik ga maar eens een mailtje sturen naar de systeembeheerder, zou toch wel fijn zijn als ik ook mail kan versturen :lol: