problemen lp's digitaliseren

Ik probeer lp's over te zetten naar de harde schijf maar dat wil niet echt goed lukken.FinalVinyl en CD spindoctor crashen als ik de opgenomen plaat wil afluisteren. In de soundcontrolpanel blijft het ingevoerde signaal veel te hard terwijl deze op 0 staat, waardoor het te hard wordt opgenomen in Audacity. Ik gebruik een iMic.

Ik weet niet hoe de rest van je setup is. Maar op de iMic zit een aansluiting voor LP en gewone Line-In. Als je platenspeler via de versterker op LP aansluit geef je hem teveel signaal. De platenspeler moet direct op de platenspeler ingang (die poort verwacht een heel zwak signaal)

Wat is de rest van de setup? Versie etc.

Groets

[quote:b0cf3b9d9b="ihans"]Ik probeer lp's over te zetten naar de harde schijf maar dat wil niet echt goed lukken.FinalVinyl en CD spindoctor crashen als ik de opgenomen plaat wil afluisteren. In de soundcontrolpanel blijft het ingevoerde signaal veel te hard terwijl deze op 0 staat, waardoor het te hard wordt opgenomen in Audacity. Ik gebruik een iMic.[/quote:b0cf3b9d9b]

Ik gebruik Sound Studio, en heb geen problemen (anders dan een bromsignaal als mijn PB aan het net hangt, ik neem dus op met mijn PB op batterijstroom)

henk

[quote:369cdae7c4="henkverhaar"]

Ik gebruik Sound Studio, en heb geen problemen (anders dan een bromsignaal als mijn PB aan het net hangt, ik neem dus op met mijn PB op batterijstroom)

henk[/quote:369cdae7c4]

had ook een bromsignaal totdat ik een geaard stopcontact ging gebruiken.

Ik had nooit probleem met de trial-versies van Amadeus

Invoer volume in de systeemvoorkeuren al lager gezet ?

systeemvoorkeuren > geluid > invoer

( vraagje: waarom neem je met Audacity op als je Final Vinyl hebt ? )

Het knopje op de imic had ik nog niet gezien; opname voume is nu goed in te stellen. Final vinyl blijft crashen.

Ik gebruik spindoctor, maar de geluidstoevoer loopt via mijn versterker en gaat vanuit de rec uitgang rechtstreeks naar de audio-in. Heb ik goede ervaringen mee tot nu toe.

Ik ken finalvinyl niet, maar crasht 't ook als je een willekeurige file- die je niet zelf hebt opgenomen- afspeelt ?

Ha, heb jij een knopje, bij mij zitten er twee poorten...

Anyweg, Final Vinyl heeft een update voor OS10.2 en hoger. Heb je die al versie 1.1.2?

Gr. Ramon