problemen met account in Mail

Heb ineens een probleem in mail, De mailtjes in sommige accounts zijn niet meer te verplaatsen, te deleten of junk van te maken op de normale manier. Alle acties gebeuren wel maar er blijft een "grijze copie" in het account zichtbaar. Deze moeten daarna met een actie delete mails verwijderd worden. Als je op de grijze mailtjes staat dan veranderd de delete button in een undelete button. Heb al de schijf permissies hersteld, de mailboxen gerebuild, en van mijn backup de plist vervangen; geen resultaat. Ik weet dat ik de plist weg kan gooien, maar dan moet ik alle instellingen en regels op nieuw instellen en daar heb ik niet zo'n zin in. (veel accounts en rules) Het was me ook al opgevallen dat mail er de laatse maanden geregeld uitklapt.

Zijn er nog trukjes of moet ik alles opnieuw gaan instellen?

Wanneer ik account problemen heb in m'n e-mail, volg ik altijd het advies van de apple-helpdesk indertijd gekregen. Het helpt in 9 van de 10 gevallen :ga naar accounts in de voorkeuren van mail/ kopieer je gegevens/ verwijder je account/ voeg de nieuwe (dezelfde) weer toe.

Bedankt, maar dat wilde ik juist vemijden. Ik heb dus 5 accounts met een stuk of 25 (sub)folders en een stuk of 20 rules. Dat is dus weer veel werk om dat weer precies goed in te stellen. Het is jammer dat mail nog steeds niet naar behoren werkt. Verder is het een mooi pakket.

Is er niemand anders die iets weet?