problemen met acrobat distiller 6

Zodra ik een PS maak vanuit quark 6 of indesign en deze in distiller open, krijg ik vaak de volgende melding: %%[ Error: ioerror; OffendingCommand: showpage ]%% %%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%% %%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %% maar soms werkt het (zonder aanwijsbare reden) ineens wel. Ik heb dit probleem sinds ik systeem 10.3.3 heb. heeft iemand anders hetzelfde probleem of heeft iem. een suggestie (bv settings bijstellen)??? bedankt!

Ik heb een aantal keer een soortgelijk probleem gehad, toen bleek het te liggen aan een aantal fonts dat op mijn appeltje open stond. Voor ik een PS op Distiller ging slepen, moest ik eerst een fontsetje uitzetten, daarna pas Distiller opstarten en dan PDF-je maken... dat ging goed, maar ja, ik weet niet of dat bij jou ook het geval is. Je zou eens kunnen pogen om je fonts ff te sluiten!

Gelukkig nog niet gehad, maar hoe maak je je PS aan en welke fontmanager gebruik je?

ik gebruik suitcase, maar heb ook al geprobeerd en pdf te maken als suitcase is gesloten en dat lukte ook niet. op een ander forrum zag ik dat veel meensen problemen hebben met distiller 6 en heb gisteren weer versie 5 geinstalleerd die ik open via classic ... en dat werkt wel prima! maaar waar het aan ligt weet ik nog steeds niet. het rare is dat heet some wel een soms niet werkte ...

Google is your friend: Gebruik je een of andere versie van Norton? Die schijnt [url=http://www.pdfzone.com/resources/tips_techniques/754-PDFzone_tips.html]dit probleem[/url] te veroorzaken.

ja, ik gebruik inderdaad Norton maar als ik dat niet kan gebruiken welk anti-virusprogramma moet ik dan gebruiken?

Geen antivirus lijkt me op het ogenblik de beste keuze. Anders Virex.

BEDANKT!!!! Dat antivirus was het hem inderdaad! Ik had hetzelfde probleem namelijk en zit al 2 dagen te schelden opnieuw te instaleren enz. Maar nu doet ie het eindelijk!!! Het lag bij mij dus aan Norton. Als je die uitzet dan werkt het perfect.

Ja, bij mij werkt het ook nog steeds. Ik heb Norton nog wel geinstalleerd, maar moet autoprotect uitzetten voordat ik een pdf ga maken. Met Virex heb ik geen ervaringen. Heb wel op hun site gekeken, maar het is me niet duidelijk wat ik moet bestellen. Wil maar iets voor 1 user en weet ook niet zeker of dat wel werkt met distiller 6. Heeft iemad daar ervaring mee?