Problemen met afspelen films in Quicktime

Het lukt me niet om films af te spelen in Quicktime. Als ik een film open kan ik afspelen, maar zie ik een wit beeld. Eerder kreeg ik een foutmelding, maar nu niets meer. In VLC player lukt het wel, maar daar doet ie weer moeilijk met de ondertitels. Ik heb van alle mediaspelers de laatste updates. Wie helpt mij als Mac newbie?

PS ik heb een iBook g4, 1,33 met OS X Tiger

hey, Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.

Bij mij komt er telkens een melding dat ik de nodige software mis, ik word dan naar een site gestuurd waar ik allemaal programma’s te zien krijg, maar ik moet vanalles doen om die de downloaden dus ik durf niet!

groetjes

:apple:

Nu nog een oplossing... :?

Jullie hebben gewoon wat extra codec's nodig. Even kijken of ik dat pak hier nog ergens heb liggen.

Momentje…

Jaaaa! Kom maar op! En vertel gelijk hoe ze goed geinstalleerd moeten worden!

http://unsound.kicks-ass.org/Mac/QT_plugins.dmg

er zit een handleiding bij… :wink:

Super, ik ga m zo gelijk even proberen. Als het goed is horen jullie hier niets meer van mij :-P

hey bedankt ga het nu proberen!!

:innocent:

alles is in orde

nogmaals bedankt

groetjes,
lieselot

[quote:22e33a1404="unSOUND"]http://unsound.kicks-ass.org/Mac/QT_plugins.dmg

er zit een handleiding bij… :wink:[/quote:22e33a1404]

Mooi pakketje, hoef ik niet meer alle codecs bij elkaar te zoeken. Dankje 8)

Sommige plugins dateren uit het jaar 2003......geven die hoogstwaarschijnlijk problemen?? Ik ben QT zo verschrikkelijk zat dat ie de sommige simpelste AVI's niet eens kan afspelen. Het speelt wel af, maar het stottert onwijs en slaat seconden over. VLC is wel goed, maar ik krijg altijd de medling in het begin dat ie 4 seconden te laat is met afspelen ofzo en het start zo ontiechelijk langzaam op. Is er een Indeo codec voor QT dat compatible is met Tiger? Ik kan het nergens vinden. VLC kan Indeo ook niet afspelen. Wat een kutspelers heeft Mac zeg!

Het ligt niet aan Apple dat sommige bedrijven weigeren om codecs voor OS X te maken...

Ook oude codecs werken soms gewoon nog, omdat ze heel simpel zijn gemaakt, en dus niet geupdate hoeven worden, of omdat de techniek erachter niet meer is veranderd.

Indeo is er niet voor OS X, alleen voor OS9.

Zoals ik ook in de uitleg heb geschreven, je kunt met de codecs “spelen”, plaats alleen de gene die je denkt nodig te hebben… Meeste codecs werken prima, maar sinds de update naar QuickTime 7.02 en hoger doen sommige het niet goed meer, versie 7.01 is wat dat betreft nog steeds de stabielste.

Welke heb JIJ in je QT plugins staan nu dat in je downloadbestand zitten? Ik wil niet iets doen wat straks onomkeerbaar blijkt te zijn in de performance van de nu toch al baggere QT afspeelkwaliteiten. Ik speel voornamelijk AVI's af.......met MPG's heb ik geen problemen en daarbij heb ik ook geen verstand van welk soort plugins waarvoor dienen enz...

Allemaal, zelfs nog een paar extra die daar niet in staan, omdat dit alleen nog maar de gratis plugins zijn, ik heb er ook nog een paar gekocht, maar die zet ik er uiteraard niet bij.

Ok....dus met de plugins daterend uit 2003 ben je geen problemen/crashes tegengekomen?

mijn QuickTime draait als een zonnetje met alles erin... maar gek genoeg verschilt het per gebruiker...