problemen met airport en internet

Ik nam de powerbook over van mijn zoon die in de USA woont en werkt. Daarbij ontving ik ook zijn Airport Express die al op zijn powerbook geïnstalleerd was. Via de ethernetkaart geraak ik wel op het net maar dan heb ik eerst wel de gegevens van mijn browser (skynet) moeten ingeven. Via de Airport Express geraak ik niet online. Moet ik daar ook ergens de browsergegevens ingeven? Waar? Mijn zoon heeft nooit problemen ondervonden, ook niet als hij in Europa de airport gebruikte.

Misschien moet je 'adressen uitdelen' uitzetten (indien je modem via ethernetkabel aan je airport zit en zelf adressen uitdeelt)

[quote:cefc3e655b="Uxmal"]Misschien moet je 'adressen uitdelen' uitzetten (indien je modem via ethernetkabel aan je airport zit en zelf adressen uitdeelt)[/quote:cefc3e655b] Op de Airport Express zit een WAN poort, het maakt dus niet uit of er al een DHCP in de modem zit.

@ Luckytempo, Welk modem gebruik je?

Luckytempo,

Ik zal ‘mijn systeem’* eens uitleggen :

In de map programma’s zit bij hulpprogramma’s een airport hulpprogramma. Als je dit opent, moet je in principe je airport express zien in de lijst van airports.

Nu kan je hem ‘configureren’ (knop configureer). Opgepast, dan moet je wel het paswoord kennen die je zoon ooit ingesteld heeft want je wordt gevraagd dit in te vullen.

Eens je ‘ingelogd’ bent op de airport express, kan je de gegevens van je provider invullen, enz.

In het ergste geval moet je terug naar de fabrieksinstellingen terug en met de configuratieassistent de instellingen invoeren (daarvoor zou je best de handleiding consulteren)

Succes
Davedive

*mijn systeem = OSX 10.2.8 met airport snow ‘gewoon’ (géén extreme of express) airport hulpprogramma v3.1.1