Problemen met Arris Touchstone-modem en @Home

Situatie: -Arris Touchstone kabelmodem -Airport Express -iBook en PC

-wel verbinding met Airport, geen internet

We zijn onlangs overgestapt van @Home Kabelinternet naar Kabelinternet & Telefonie. Dientengevolge hebben we gisteren een nieuwe kabelmodem gekregen: een Arris Touchstone (voorheen Com21). Het enige wat verder anders is is de computernaam.

De nieuwe computernaam heb ik ingevoerd op de iBook (bij ID-DHCP) en PC. Nu heb ik wel draadloos contact met de Airport (vanaf iBook en PC) maar internetten lukt niet. Als ik de ethernetkabel rechtsreeks in de PC steek heb ik wel internet. Maar als ik datzelfde doe bij de iBook heb ik vreemd genoeg nog steeds geen internet. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt!

Je moet de nieuwe computernaam ook vastleggen in de configuratie van de Airport Express.

[quote:493d2b54d1="macpro"]Je moet de nieuwe computernaam ook vastleggen in de configuratie van de Airport Express.[/quote:493d2b54d1]

Bedankt, dat heb ik ook gedaan dus daar kan het niet aan liggen…
Wat ik raar vind is dat zelfs met de ethernetkabel direct in de iBook ik geen internet heb. Dat zou toch sowieso moeten lukken…

met de kabel direct in je ibook moet je de ahome naam invullen bij " delen" (configuratiescherm) zon cc3673652-a nummer

[quote:11e3a29929="K!P"]met de kabel direct in je ibook moet je de ahome naam invullen bij " delen" (configuratiescherm) zon cc3673652-a nummer[/quote:11e3a29929]

Bedankt K!P! Dat werkt idd weer.

Draadloos internet werkt helaas nog steeds niet.

Datzelfde probleem heb ik ook met AtHome en het Motorola modem. Ik heb tot nu toe maar één oplossing gevonden: computer met kabel aan het modem hangen, alle IP-adressen noteren, en deze met de configuratie-assistent handmatig naar de Airport overzetten (DHCP uitzetten dus). Mocht AtHome je weer eens een ander nummer geven (gebeurt zelden), gewoon de procedure herhalen.

Esquare bedankt! Ik ga het proberen.

Hallo, direct ibook aan de arris modem werkt, als ik de computernaam wijzig in het bekende CC naampje. Airport lukt niet, ook al handmatig gegevens ingevuld als eer beschreven. Lukt wel als ik airport als brug gebruik. dus ip verspreiden uitzetten. Zijn er nog meer mogelijkheden????

thanx

Pa van een vriend van me heeft ook een nieuwe modem (Motorola) gehad vorige maand, helaas was het Airport Base Station met geen mogelijkheid meer op internet te krijgen...

Zelfs de apple winkel in Breda lukte het schijnbaar niet, na 4x een klachtenmail + brief en tot op heden geen reactie hebben ze @Home opgezegd en zijn naar Planet gegaan.

Het schijnt dat Apple met @Home naar een oplossing zoekt voor dit probleem, kuch

@Home is administratief echt een rotzooitje, heb nog meerdere voorbeelden van mezelf uit het verleden :sealed:

[quote:4ae552d8bd="worm1974"]Hallo, direct ibook aan de arris modem werkt, als ik de computernaam wijzig in het bekende CC naampje. Airport lukt niet, ook al handmatig gegevens ingevuld als eer beschreven. Lukt wel als ik airport als brug gebruik. dus ip verspreiden uitzetten. Zijn er nog meer mogelijkheden????[/quote:4ae552d8bd]

Gek dat handmatig instellen niet lukt. Bij mij wel, al kan ik me herinneren dat het wel meerdere pogingen kostte. Wellicht is dit wat. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar wie weet.

http://www.troublesathome.nl/logboek/discus/messages/4803/5636.html?1119285704

Ik heb de arris modem met telefonie gelukkig pas over een maand nodig, hopelijk is er dan een oplossing. Zolang dan nog maar mijn oude com21 modem eraan. Oude DHCP naam erin en alles werkt weer als vanouds.

Jammer

[quote:66b1bd7c52="worm1974"]Ik heb de arris modem met telefonie gelukkig pas over een maand nodig, hopelijk is er dan een oplossing. Zolang dan nog maar mijn oude com21 modem eraan.[/quote:66b1bd7c52]

Mocht je die houden dan? De mijne moest ik terugsturen toen de Motorola kwam…
Overigens denk ik niet dat er binnen een maand een oplossing is. Ik hoop maar dat ik die Arris straks ook handmatig aan de praat krijg…

:?

de modem hoef ik volgens mij niet terug te sturen, in ieder geval geen brief ofzo die mij daar op wijst. Maar als ik straks moet gaan telefoneren met de nieuwe modem, dan heb ik een probleem. Een directe verbinding met de modem, met airport express als brug is een oplossing, helaas kan ik mijn airport express dan niet meer zien, en kan ik ook mijn muziek niet meer streamen, zal er dan echt geen oplossing zijn????

Ik kan weer draadloos internetten met Arris/Airport Express en Mac/PC. Ik kan m'n AE nu niet meer configureren met het Airport-hulpprogramma. Betekent dat dat hij functioneert als bridge?

Verbinding is jammer genoeg trager, maar ben blij dat alles weer werkt.

[quote:e1232a4dd3="Melville"]Ik kan weer draadloos internetten met Arris/Airport Express en Mac/PC. Ik kan m'n AE nu niet meer configureren met het Airport-hulpprogramma. Betekent dat dat hij functioneert als bridge?

Verbinding is jammer genoeg trager, maar ben blij dat alles weer werkt.[/quote:e1232a4dd3]

Wat heb je gedaan dan?

[quote:10afa640f1="Esquare"][quote:10afa640f1="Melville"]Ik kan weer draadloos internetten met Arris/Airport Express en Mac/PC. Ik kan m'n AE nu niet meer configureren met het Airport-hulpprogramma. Betekent dat dat hij functioneert als bridge?

Verbinding is jammer genoeg trager, maar ben blij dat alles weer werkt.[/quote:10afa640f1]

Wat heb je gedaan dan?[/quote:10afa640f1]

Ik heb van alles geprobeerd: handmatig, ‘verspreid ip-adressen aan/uit’… Ik geloof dat het uiteindelijk via deze manier gelukt is : www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=6&topic=2749&start=30 (Ger Nijkamp)

Het lullige is dat ik het zelf niet eens kan nagaan. Ik kan m’n Airport niet meer zien dus ik kan de huidige instellingen vd Airport niet meer bekijken. Bij Systeemvoorkeuren/Netwerk/TCP-IP staat er: configureer via DHCP.

Via de AirPort-configuratie-assistent krijg ik onderstaande melding als ik contact met de Airport probeer te maken. Er staat nu geloof ik ook een ander icoontje voor de AE (let wel ik kan dus wel internetten):

[img:10afa640f1]http://img100.echo.cx/img100/2396/screenshot16uc.jpg[/img:10afa640f1]

Misschien dat iemand weet wat dat icoontje betekent en daaruit kan afleiden hoe mijn Airport nu functioneert (en dus wat de instellingen zijn)? Het lampje vd Airport knippert oranje.

Om m’n PC ook draadloos te krijgen heb ik die een ander IP-adres gegeven. Bij Netwerkverbindingen rechtermuisklik op ‘draadloze verbinding’. Bij TCP/IP ga je naar eigenschappen. Bij IP-adres vul je hetzelfde in als van je Mac, maar het laatste cijfer verander je, bv van 1 naar 2. Subnet/gateway idem aan Mac. Bij DNS vul je in:
213.51.144.37
213.51.129.37

Als het goed is moet het dan lukken.

op deze manier krijg ik de boel ook wel aan het draaien, maar ik kan nu niet meer mijn airport express gebruiken om mijn muziek vanuit itunes te streamen. kun jij dit wel.... iemand anders met hetzelfer probleem of een oplossing

heb het voor elkaar, heb mijn sitecom router, die ik niet meer gebruikte tussen de arris modem en airport express gehangen. domain naam en cc naam ingestelt in sitecom router, en airport hier aan gehangen. dhcp in airport niks ingevuld. doet het, te moeilijk maarja....