Problemen met Ati 9000 in Cube.

Ik heb een Ati Radeon 9000 Pro grafische kaart over die uit mijn PowerMac G4 komt. Die past wel redelijk in mijn G4 Cube, maar het probleem is dat de Cube niet opstarten wil met de 9000 erin. Soms krijg ik wel een opstart boing, maar daarna gaat hij uit. Soms start hij wel door, maar dan blijft de harddisk maar ratelen en kom ik dus ook niet verder.

Waar kan dit aan liggen? Of is de 9000 toch niet compatible met de Cube. :frowning:
De Radeon 9000 Pro met zijn 64MB onboard is toch wel stukken beter dan de Ati Rage Pro met 16MB die er eigenlijks in zit.

dit kan de power manegement van de cube niet aan zie www.cubeowner.com voor meer uitleg, er is een oplossing voor.

http://www.cubeowner.com/forums/index.php?showtopic=9552&hl=ati+9000

VRM=Voltage Regulating Module.

Many of the upgrade video cards are tall enough to bump into the VRM, which sticks out from the mother board perpendicular to the video card. The VRM is moved to prevent potential problems due to card A forcing card B out of alignment and/or shorting of components. The Giga VRM supposedly has a groove in the design which will allow the 9000 to be used without moving the VRM.

In my case, I bought the PL ClearCube, which comes with a short cable for moving the VRM, and room to put it on the outside of the OEM cube frame.

The 9000 tends to run hot, so it needs a fan and ducting if you want to run it in the original case.

(dit bedoelde ik)

Ik merk hieruit dat de voeding ook te zwak is van de cube? Een andere voeding is noodzakelijk dus...

Verder een handige link die ik nog verder door kijk.

de geforce 3 van nvidia is de beste kaart voor de cube zonder enige aanpassingen aan de cube

ik heb er nog een liggen als je interesse hebt stuur me een PB

[quote:7cbb066cbb="imark"]de geforce 3 van nvidia is de beste kaart voor de cube zonder enige aanpassingen aan de cube

ik heb er nog een liggen als je interesse hebt stuur me een PB[/quote:7cbb066cbb]

Zoals ik hieruit begrijp kan het VRM kaartje blijven zitten met een geforce 3 ?
Dat zou dus ideaal zijn.