Problemen met de slaapstand...

Als ik s'avonds naar bed ga gooi ik mijn mac in slaap... Maar als ik de dan de volgende dag wakker wordt en mijn mac ook wil ontwaken, dan heb ik een paar problemen:

• Als in Encourage open heb staan dan gaat hij automatisch de mail ophalen als ik hem wakker maak, maar dan krijg ik de fout melding dat hij geen verbinding kan maken met internet omdat er nummer is opgegeven. Hij wil dus inbellen, maar dat is helemaal niet bedoeling.

• Als ik hem wakker maak en het volume harder wil zetten met mijn toetsenbord (apple pro) dan werkt dat niet. De dvd lade openen werkt wel, volume dempen werkt niet, krijg alleen het volumelogo in beeld met het geluid logo erachter als ik hem indruk, maar gebeurd niks. Op harder en zachter helemaal geen reactie.

Roel

[quote:7120e37ec8="roelboekel.nl"]Als ik 's avonds naar bed ga gooi ik mijn mac in slaap... Maar als ik de dan de volgende dag wakker wordt en mijn mac ook wil ontwaken, dan heb ik een paar problemen:

• Als in Encourage open heb staan dan gaat hij automatisch de mail ophalen als ik hem wakker maak, maar dan krijg ik de fout melding dat hij geen verbinding kan maken met internet omdat er nummer is opgegeven. Hij wil dus inbellen, maar dat is helemaal niet bedoeling.

Roel[/quote:7120e37ec8]

Encourage… :mrgreen:
Dat gedoe met mijn mail heb ik ook last van. Heb nu mijn modempoort uitgezet en… nog steeds. Op een of andere manier wil Entourage als eerste proberen via ‘internet connect’ een verbinding te leggen, terwijl er al een (ADSL) verbinding met de hub ligt. Ik vrees dat dit alleen maar een onhebbelijke gewoonte is, geen storing en ook niet op te lossen (behalve wellicht via de terminal)
Mijn geluid is verder altijd OK. Heb je je toetsenbord rechtstreeks aangesloten of via een hub?

rechtstreeks...

Roel

De Hub speelt heus wel een rol in het vastzittten van de muis bijvoorbeeld. Doch de drie USB-aansluitingen van de computerbol zijn noodzakelijkerwijs al gereserveerd. Zo houden we dit onhebbelijke probleem.

[quote:f8b6d67428="roelboekel.nl"]- Als in Encourage open heb staan dan gaat hij automatisch de mail ophalen als ik hem wakker maak, maar dan krijg ik de fout melding dat hij geen verbinding kan maken met internet omdat er nummer is opgegeven. Hij wil dus inbellen, maar dat is helemaal niet bedoeling. [/quote:f8b6d67428] Je Mac heeft 'even' tijd nodig om de netwerkverbinding op te bouwen na slaapstand. Tot die tijd is er geen netwerk dus gaat Entourage inbellen. Ik heb zelf mijn klokje met secondes aanstaan; zodra de secondes lopen is mijn Mac er helemaal klaar voor.

Oké, duidelijk verhaal ,ik vermoede al zoiets, maar hoe zit het dan met me toetsenbord??

Roel

Ik heb het programmaatje 'internet connect' opzij gezet op een onvindbare locatie en nu heb ik geen last meer van Entourage die na een slaapje de verkeerde verbinding opzoekt.

[quote:d8d0364a4f="Deskman"]Ik heb het programmaatje 'internet connect' opzij gezet op een onvindbare locatie ...[/quote:d8d0364a4f]

Waar dan precies? Zou het systeem het missen als het helemaal weg zou zijn?

Ik heb het op mijn externe HD gezet. Je zou het ook kunnen zippen en op zijn plek laten staan. Ik gooi dit soort dingen maar niet weg. Nu gebruik ik mijn modem niet, maar je weet maar nooit...

Het systeem mist het niet en Entourage haalt bij het ontwaken nu gewoon via de geeigende route de mail op.

Als je de modem verbinding toch niet gebruikt, dan kun je in het regelpaneel netwerk de modem verbinding ook uitvinken. Dan weet je zeker dat de Mac die niet meer zal gebruiken. Ook niet voor andere programma's.

Tnx, ik ga het er bij m'n ouders gewoon af gooien, denk ik. Of idd comprimeren. Na elke keer Fast User Switching gaan het modem zoeken en vindt niks (ze hebben ADSL) en geeft dan een foutmelding. Lelijk en lastig...

Is ‘zippen’ trouwens geen windhoos term? Late switcher? :stuck_out_tongue:

[quote:06f89688bd="macpro"]Als je de modem verbinding toch niet gebruikt, dan kun je in het regelpaneel netwerk de modem verbinding ook uitvinken. Dan weet je zeker dat de Mac die niet meer zal gebruiken. Ook niet voor andere programma's.[/quote:06f89688bd]

Ik weet bijna zeker dat ik dat bij mijn ouders gedaan heb maar blijkbaar is er toch iets anders dat de modem zijn praatjes doet hebben. Majaah, het wordt een beetje off-topic hier :oops:

[quote:d9feac0cd1="macpro"]Als je de modem verbinding toch niet gebruikt, dan kun je in het regelpaneel netwerk de modem verbinding ook uitvinken. Dan weet je zeker dat de Mac die niet meer zal gebruiken. Ook niet voor andere programma's.[/quote:d9feac0cd1]

Dat had ik naar aanleiding van het eerste berichtje hier ook gedaan. Maar dat helpt dus niet. Ik heb het programma "internet connect’ nooit gebruikt, ik heb eigenlijk geen idee wat het prcies doet in de reeks der gebeurtenissen. Maar weghalen is de enige mogelijkheid om zijn activiteiten / onderschepping van de vraag naar netwerk te voorkomen.