Problemen met diversen merken DVD-R's, superdrive niet oke?

:cry: Laatst had ik hier al een topic over MMore dvd-r's. Nu heb ik vandaag 5 Maxell dvd-r's gekocht omdat ik hier had gelezen dat ze zo goed zijn. Alle 5 even in de iMac gedaan en ze werden alle 5 als lege dvd's herkend. Dat was bij de MMore al anders. Nu wil ik er één branden met data backup en geeft ie tijdens de controle sessie (ik brand trouwens 1X speed) de melding dat de schijf mislukt is... Aaaaargh... Ik begin er een beetje een hard hoofd in te krijgen, kan iemand mij vertellen of wellicht mijn superdrive niet helemaal oke is? Ik heb namelijk ook problemen met het branden van audio cd's. Die doen het wel in mijn cd speler thuis, maar niet in die van de autoradio, terwijl de cd's die ik op mijn werk brand wel in de autoradio afgespeeld kunnen worden... Hier mijn spec's:

[img:4ac3393c09]http://www.kazius.com/config.jpg[/img:4ac3393c09]

Wat kost een superdrive en is dat zelf te doen om dat in te bouwen? :cry:

[mod:4ac3393c09=“iRuben”]Topic titel aangepast naar iets meerzeggends…[/mod:4ac3393c09]

hoeveel heb je er al mee gebrand? ommuennabij?

Brand je op je werk en thuis met verschillende snelheden?

Soms wordt door cd spelers geen cd’s herkend die sneller zijn gebrand dan bijv. 4-speed.

Ik raad altijd Apple dvd-r schijfjes aan, met al die merken en soorten zie je door de bomen het bos niet meer en met Apple schijfjes heb ik nog geen problemen ondervonden.

Met je drive lijkt niks mis, leeftijd en de hoeveelheid ‘burns’ die je al hebt gedaan spelen wel mee…
Je drive kan gewoon ‘op’ zijn, maar zoals ik je verhaal lees lijkt dat niet het geval…

Gewoon RITEK 04 build nemen

oa. Traxdata of RiDisc

als het met Maxell niet lukt, dan ligt de fout wel elders - Maxell behoort zowat bij de top van de betrouwbare merken brand je met Toast - zo ja dewelke ? indien je met Toast 6.03 of 6.05 werkt, heb je de bufferunderrun preventie aangeklikt ? mogelijk is het wel de brander - "superdrive" is een vlag die vele ladingen dekt mischien een aan een Pioneer brander denken - mogelijk een externe firewire

Ik heb de schijfjes niet met toast gebrand, maar gewoon met de apple software: schijfje erin, naampie geven, bestandjes erop kopieren en branden maar. De gebrande audio cd's doen het op de autoradio van een vriend van me ook niet goed: slaan om de 15 seconden over. Op een engelstalig mac forum heb ik ooit meerdere van dit soort klachten gelezen met audio cd's gebrand op de iMac superdrive...

Ik blijf het raar vinden dat ik hier een van de weinigen lijk te zijn met een dvd brander die geen pioneer of sony aangeeft in mijn systeemprofiel. en het Maxell schijfje dat nu mis is gegaan was de eerste uit een serie van vijf, maar na mijn ervaringen met de MMore dvd’s ben ik bijna bang om er nu WEER een Maxell in te doen die wellicht WEER mislukt… Gaat alleen maar geld kosten op deze manier… ik baal dus zogezegd. Ik wil mijn iTunes music library backupen en dit lijkt maar niet te lukken…

@starbuck: wat maak jij uit mijn verhaal op waardoor je denkt dat het niet aan mijn superdrive ligt?

enneh… een betrouwbaar merk als Maxell hoort het toch gewoon te doen? Als anderen er zo enthousiast over zijn…

Wellicht helpt het om een andere gebruiker aan te maken, de snelheid vh branden te varieren. Probeer dvd's eens op 1 speed te branden ipv best speed. En voor audio cd's in de auto zou ik ook geen topsnelheid kiezen maar max 4-speed.

Indien je een andere gebruiker aanmaakt, maakt het branden van dvd’s dan enig verschil.
Probeer eens eerst een image aan te maken van 4.4gb via schijfhulpprogramma en die dan via hetzelfde programma te branden zonder via de finder te werken. Zit je schijf erg vol? Heb je genoeg ruimte over?

Volumebevoegdheden al hersteld?
Succes!

Ik kan me niet voorstellen dat het met bovenstaande tips niet lukt om een dvd of cd te branden.

[quote:4a291a0fde="jkazius"]Ik blijf het raar vinden dat ik hier een van de weinigen lijk te zijn met een dvd brander die geen pioneer of sony aangeeft in mijn systeemprofiel.[/quote:4a291a0fde] Het is volgens mij een LG of Pioneer brander, alleen sommige oem-versies krijgen de naam die jij in je systeemprofiel ziet staan. Maar nog even voor de duidelijkheid, ik zou toch die drive na laten kijken, ik heb zelf ook een defecte Pioneer 104 in mijn iMac gehad...

k ben het volkomen met unSOUND eens. Als ik alles zo lees moet het wel aan jou dvd-brander. Is er iemand bij jou in de buurt met een externe cd of dvd brander? die zou je dan even moeten lenen en aan jou IMac moeten hangen en dan weer een testje moeten maken. Wanneer je dvd/cd's dan wel goed zijn en je audio cd's wel in de auto radio afspeelbaar zijn dan weet je zeker dat het aan jou brander ligt.