Problemen met DMG bestanden

Hoi

Ik heb af en toe het probleem met gedownloade bestanden, ik vroeg me eigenlijk af of het aan het bestand licht of dat er nog een andere oplossing is.

Ik krijg soms na het downloaden van een .dmg bestand een waarschuwing met de volgende tekst:
" De volgende schijfkopiebestand kunnen niet worden geactiveerd: "
Oorzaak: Geen activeerbare bestandssysteem

Dit bestand is voorledig gedownload maar kan hem dus niet openen…onwijs :x

Valt hier nog wat aan te doen ???

[mod:901eb5398e=“iRuben”]Titel aangepast en verplaatst…[/mod:901eb5398e]

Hoi. Raar is dat misschien is het DMG bestand toch niet echt compleet of beschadigd.

Heb gelijk de naam van je topic aangepast. Waarschuwing klinkt zo drastisch.
Veel geluk nog. :expressionless:

Geef eens een link naar een bestand waar je die problemen mee hebt. Dan kunnen wij kijken of we ook het probleem hebben.

[quote:6a5dcc935a="Urbin"]misschien is het DMG bestand toch niet echt compleet of beschadigd.[/quote:6a5dcc935a] Waarschijnlijk wel, en daar kun je niks aan doen. gebeurt vooral veel in peer2peer netwerken. Met safari een paar keer op stoppen en opnieuw downloaden helpt soms. Na twee pogingen probeer ik meestal de desbetreffende DMG ergen anders vandaan te downloaden, meestal is het niet de enige ;)

Inderdaad best raar, ik heb het best vaak. Daarom dacht ik laat ik het hier eens vragen.

En bedank voor het aanpassen het stond er inderdaad dramatisch.

De opmerking van speirs lijkt me niet zo gek...

De link die ik gedownload heb =

http://aaotracker.4players.de/downloaddb.php?cat=3

Maar is wel 743 MB

Volgens mij worden er met opzet 'fake' bestanden aangeboden, om peer2peer gebruikers te zieken

[quote:b064609ba0="Plaagstoot"]Maar is wel 743 MB[/quote:b064609ba0] Mischien toch niet zn goed idee... Ik zit al over mn datalimiet heen :( Maar http://www.3dgamers.com/dl/games/americasarmy/armyops210-mac.dmg.html probeer deze eens (URL stond op Accelerateyourmac) verschillende mirrors.

[quote:5c984bde4b="nillio"]Volgens mij worden er met opzet 'fake' bestanden aangeboden, om peer2peer gebruikers te zieken[/quote:5c984bde4b]

Ik zelf denk ook dat er van die fake bestanden zijn heb inmiddels ook al een paar gehad, het rare er van is dat je soms bij een andere site wel een goeie instaleerbare bestand kan downloaden, ach ik leer er mee te leven 8)

[quote:d1feb47c70="nillio"]Volgens mij worden er met opzet 'fake' bestanden aangeboden, om peer2peer gebruikers te zieken[/quote:d1feb47c70]

downloaded files komen meestal automatisch in de share folder te staan, sommige mensen gooien daar ook hun uncompleted files neer, en dat gaat niet goed.

zou kunnen maar ik speciaal een file (download) aangemaakt waar alles wat gedownload wordt er ingezet wordt. Maar ik maak me er nog niet druk om tot nu toe is alles goed gekomen. :wink:

[quote:60017d73cd="bruno"][quote:60017d73cd="Plaagstoot"]Maar is wel 743 MB[/quote:60017d73cd] Mischien toch niet zn goed idee... Ik zit al over mn datalimiet heen :( Maar http://www.3dgamers.com/dl/games/americasarmy/armyops210-mac.dmg.html probeer deze eens (URL stond op Accelerateyourmac) verschillende mirrors.[/quote:60017d73cd] Ik zal het eens proberen, Tankx

Duss het is gewoon een bestands FOUT …jammer niets aan te doen duss
Maar wel ontzettend :x het duurt ff 5 uur en dan heb je nog niets…ma goed

In iedergeval…Bedankt

met schijfhulpprogramma zou je ook DMG's moeten kunnnen repareren. Waarschijnlijk lukt dat niet met jouw bestand, ik denk dat het gewoon een fakebestand was zoals een aantal al zeiden.

[img:a20d3c3710]http://www.daantje.info/macosx/diskimage.jpg[/img:a20d3c3710]

Met het schijf hulp progamma heb ik ook eens geprobeerd helass geen goed resultaat. :(

[quote:4c21ff2591="MacEagle"]Met het schijf hulp progamma heb ik ook eens geprobeerd helass geen goed resultaat. :([/quote:4c21ff2591] Hij zegt meestal dat het controlegetal niet overeen komt, dan wijst dat naar mijn idee op een incomplete file. omdat het controle getal gebaseerd is op de grote meen ik, kan iemand dat beamen of juist niet:?