Problemen met G4 2x 1.25.

Mijn G4 deed erg raar het afgelopen weekend. Modem bleef bezig met afbreken. Op herstarten gedrukt en toen kwam de ellende echt goed los. Voortdurend typisch tikachtig geluid van de HD (denk ik). Diskwarrior 3.0 kon het niet verder oplossen tot halverwege stap 5 (directory's zoeken) en vervolgens liep mijn systeem vast als ik meerdere keren met de muis klikte. Zwarte regels met witte tekst over het beeld van Diskwarrior. Later nog met de G4 systeemschijf bezig geweest.Harde schijf gaf elke keer weer wat typische tik geluiden die voortdurend herhaalt werden. Ik kreeg onder EHBO o.a. de volgende meldingen: INVALID SIBLING LINK INVALID B-TREE HEADER INVALID MAP NODE

en nog veel meer.

Na uren van proberen kreeg ik het systeem weer terug zoals het hoorde, dacht ik. Alleen Classic wil niet meer opstarten. De mac zegt geen systeemmap meer te kunnen vinden. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Harde schijf niet meer goed misschien? Diskwarrior gaf aan dat de hardware ok was.

Alvast bedankt!!

Het klinkt als een HD die niet meer goed is ... ik zou snel een beetje gaan proberen te back-uppen en daarna maar kijken naar een andere hd. 1 foute tik van de naald op de HD. en hij is kapot.

Als andere tips hebben graag maar ik ben bang dat je aan een nieuwe hd toebent.

Succes

Harde schijf die tikt? Dikke kans dat hij op z'n laatste benen loopt. Zo spoedig mogelijk alles wat je lief is backuppen. En een nieuwe schijf kopen.

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb zelf ook al zo'n vermoeden. Wel raar dat een computer van februari 2003 nu al problemen heeft met z'n harde schijf. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld en verwacht deze week het ding te kunnen plaatsen. Nog suggesties wat de beste methode is?

Nogmaals bedankt!!

gr. René :slight_smile:

iets van ijzer vast pakken om te ontladen... niet je vrouw laten doen want die zijn meestal statischer... een installatie CD bij de handhouden als je het gaat doen... eerst de voeding eruit halen en misschien is het ook slim om alle andere snoertjes er ook maar uit te trekken... dan kan je rustig de HD verwisselen.

Als de comp niets meer wilt doen moet je niet gelijk in paniek raken maar de kast weer ff open gooien en zoeken naar een rood knopje op je moederboard… die ff in drukken en weer proberen om op te starten.

Wat je ook wel zou kunnen proberen en misschien bedoel je dat ook… is de hd erbij plaatsen en dan je systeem erop zetten. Dan je oude op de nieuwe overhevelen… oh w8 ff volgens mij is er een programma die zorgt dat alles 1 op 1 wordt gekopieerd… Maar ik weet de naam niet…verder is het soms aan te raden om eerst os 9 er op te knallen en dan pas 10 … weet wederom niet of dit nogsteeds zo is…

ik weet niet veel maar…
succes :wink:

He bedankt Rutger 1981. Ik wil inderdaad de hardeschijf erbij plaatsen en dan alles overhevelen. Ben benieuwd welk programma dat is? Harde schijf moet vandaag of morgen binnenkomen (MAXTOR 80G 8Mb 7200 rpm). NOGMAALS BEDANKT :lol:

Een 1-op-1 kopie (als dat nog lukt!) kun je maken met Carbon Copy Cloner of SuperDuper. Zie versiontracker.com.

Ga het meteen downloaden Bedankt Esquare!! :lol: