Problemen met installatie usb adsl modem Zonnet (e-tech)

Op geen enkele manier krijg ik mijn usb-modem geinstalleerd. Netjes volgens het boekje gewerkt maar ik heb het idee dat de bijgeleverde driver niets op de harde schijf installeert. In het tabblad 'toon' van Netwerk komt usb adsl o.i.d. niet te voorschijn. Het gekke is dat ik wel via 9.2.2. kan internetten. Ondertussen diverse keren met de helpdesk gebeld van E-tech maar die konden verder niets voor mij betekenen, ja een ethernetmodem aanschaffen na inruil van deze modem :evil: Wie helpt of heeft tips? Alvast bedankt!

hey ik ben zelf aan het onderzoeken wat voor modem ik wil en alle voors en tegens van alle modems en bij mijn zoektocht kwam ik op www.machulp.tk

Ik heb exact, maar dan ook exact hetzelfde probleem! Zie mijn berichtje een stuk of 5 stukjes naar beneden... Als je wilt,,, email me....

paulenmaria@zonnet.nl

Paul van der Weijden

Probleem blijft onopgelost. :x kheb eindelijk verbinding via MacOs X via een ethernetmodem. werkt perfect :D

Sabine, ik heb nog een USB Modem over :stuck_out_tongue:
Nee hoor, ik verkoop hem wel aan een of andere zinloosgek!

Het werkt eindelijk.....

Het lag uiteindelijk aan de modem zelf… bij een andere modem lukte het wel…!!

gr, Paul

heb totaal geen problemen met ADSL van Zonnet. Je moet kijken bij je Netwerkvoorkeuren, kies "Toon: Ethernet Adapter(en1) en voila je zit op het ADSL van Zon. Sterkte en succes...

Ja, dat weet ik. Alleen is het wel handig als je dan in het Toon scherm: 'Eth adapter' ziet staan. En dat zag ik dus niet..

Wat blijkt nu. Het lag waarschijnlijk aan de modem zelf. Want een andere USB modem doet het wel onder OS X.
Maar dat duurde dus wel 2 maanden voordat ze dat bij E-tech ontdekte…

Paul

Mijn probleem met het zichtbaar maken van de ethernet-ADSL driver opgelost door na installatie de Mac te laten crashen. Niet zo netjes, maar werkt wel. Eveneens ervaring dat Zonnet vaag op deze ingewikkelde klacht ingaat. Van fabrikant ADSL-modem gehoord dat er meerdere klachten zijn van OSX gebruikers. Deze gaf aan dat er over twee weken een nieuwe driver op de Zonnet pagina wordt geplaatst, die het onzichtbaarheidsprobleem oplost. We zullen zien...