Problemen met isdn in combinatie met adsl?

Hallo allemaal,

Het heeft maanden van uitleg en voorlichting gekost om een vriendin zover te krijgen dat ze een Apple kocht. het gedonder begon meteem bij het aansluiten op het internet. Ze heeft isbn (webvoxmodem KPN) en het bleek niet doenlijk om het iBook het web op te krijgen met welk isbn modem dan ook, zeggen Apple dealers. Ze staat nu dus voor de keus tussen kabel en adsl.

Adsl zou volgens sommige dealers problemen geven omdat ze al dat isbn modem heeft. Ook Apple nedeland is niet eenduidig wat dat betreft. Het liefst wil ze haar email adres niet veranderen omdat ze opziet tegen de problemen die dat veroorzaakt. Ze is zelfstandig werkend psychologe en wil daarom domweg gewoon bereikbaar zijn. Kabel veroorzaakt geen technische problemen, maar leidt wel tot een ander email adres.

Heeft iemand ervaringen met webvox gecombineert met adsl, ideeën, workarounds? Alles is van harte welkom[b:548a4dac97][/b:548a4dac97]

Geen idee wat nou het probleem is. Die webvox? De ADSL komt toch voor de centrale te zitten en de webvox heb je nergens meer voor nodig als je ADSL hebt. Ik heb al 4 jaar ISDN en ADSL van KPN / XS4all, en een iBook lijkt me qua internet niks anders als een gewone G4 of G5.

KPN levert toch gewoon voor ISDN en voor analoog gewoon verschillende pakketten?

Ik weet niet waar het adsl modem geïnstalleerd wordt. Als jij zegt dat dat vóór de webvox komt, dan zal dat wel zo zijn. Haar isdn wil ze persé houden vanwege de diverse telefoons in huis. Voor privé en werk. Ik neem aan dat de dealers problemen voorzien of ervaringen hebben met die combinatie en wellicht de plaatsing van een en ander. Hoe zijn de verschillende modems bij jou dan geplaatst en aangesloten? Als het bij jou feilloos werkt zou het toch altijd en bij iedereen moeten werken?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Zelf aangelegd... Werkte in één klap zonder haperen en heeft dat de afgelopen bijna 4 jaar gedaan. De webvox is een gewoon ISDN-midem, dus om in te bellen. Die kan naar marktplaats.nl of in de prullenbak. Inbellen doe je vanaf nu niet meer. Er zal wellicht nog wel een Quattrovox of soortgelijke telefooncentrale zijn die het verkeer over de 4+1 lijnen verdeelt. Fax, telefoon privé, telefoon zakelijk etc.

Bij aanleg van ADSL komt er een kastje dat vanaf je hoofdaansluiting de kabel in tweeën splitst De een gaat naar de telefoonapparatuur, de ander naar een nieuw ADSL-modem.

Die laatste moet je met de handleiding in de hand via een ingebouwde webpagina instellen en klaart is Elsie haar vriendin.

Waar de spookverhalen dat dat niet kan vandaankomen kan ik je ook niet zeggen

..er bestaan al generaties lang mensen die niet 2 verschillende draadjes uit elkaar kunnen houden. Dus als dat fout heeft heeft KPN het ALTIJD gedaan!

Let wel, ik ben geen fan van KPN, drie keer verhuisd afgelopen jaar, 3 keer ging het heel erg mis met migraties e.d.

:mrgreen:

Oow ja,.. er staan stroom op dat draadje wat je door gaat knippen om de 'splitter' op te zetten.

:stuck_out_tongue: