Problemen met iTunes 4.9 na software-update.

:sealed: Hallo Mac gebruikers. Omdat ik fervent Macgebruiker ben en alle software updates download en installeer heb ik dit ook bij Itunes 4.9 en iPod software-updater gedaan.

Geen probleem. Het interface van 4.9 aangepast d.m.v. iTunes resources te vervangen door nieuwe iTunes resources. Hierna wilde ik 4.9 op starten maar Apz gaf aan: onvoldoende geheugen om iTunes te openen? Vervolgens ben ik naar de website van Apple.com/nl gegaan en heb iTunes 4.9 gedownload (dmg file).

Hierna weer het zelfde probleem. Alle applicaties zijn afgesloten m.u.v. finder. Hier de volgende specs: iMac G5 1.8 GZ 512 MB intern geheugen. Bussnelheid 600 Mhz. Tiger 10.4.1.

Ik heb al eerder met oudere versie van iTunes (t/m 4.8) ook iTunes resources vervangen door een nieuwere versie waar door de grafische interface wordt aangepast!

Wie oh wie helpt me uit de brand, want de iTunes library helemaal weggooien is geen optie. Hier zitten heel wat juweeltjes in die heel veel tijdrovende arbeid heeft gekost!

Rony

je kunt toch gewoon een Software Update doen ( onder je Apple menu) ??? of in je systeem voorkeuren

Eerst en vooral moet je helemaal uw iTunes library niet weggooien, daar is niets mee aan de hand, en zal ook niets oplossen.

Wat bedoel jij eigenlijk met de resources vervangen? Je hebt toch gewoon de installer laten draaien en dan gewoon itunes opgestart?

Ik ben heel benieuwd naar de reden waarom je op deze bijzondere manier je iTunes probeert te updaten. Wil je het oudere versienummer behouden zodat het lijkt alsof je met 4.8 ook podcasts kan downloaden? :?

ik begrijp je resources verhaal ook niet helemaal. Ik kan me levendig voorstellen als je handmatig dingen van oude versies over gaat zetten op nieuwe dat er dan problemen ontstaan.

Gewoon apple z’n werk laten doen en niet kloten daarna denk ik ?

zie geen reden om een aparte manier van updaten te gebruiken, bij een update volgens de regels behoud je ook alle settings en library…

Hoop dat je het wat duidelijker kan maken

[quote:aac1195198="klaus"]Wat bedoel jij eigenlijk met de resources vervangen?[/quote:aac1195198] Ik denk dat Rony zijn iTunes op de een of andere manier gepatched heeft om het een ander uiterlijk te geven. Blijkbaar verdraagt iTunes 4.9 die patches niet.

Ik heb aan het begin van de avond ook Itunes 4.9 via Softwareupdate ontvangen en uitgevoerd.

Niks aan de hand op eerste gezicht, muziekje draait gewoon en podcast is inderdaad zichtbaar.

Ik heb wat meer geheugen in PB, maar zie momenteel dat ik ± 800 MB van 1GB gebruik?

Ik heb maar een paar dingen open: itunes, safari, mail, skype.
Lijkt me inderdaad aan de ruime kant zo :?

Wat een omslachtig gedoe en wat een kolder om resources te gaan vervangen, dat is in veel gevallen vragen om problemen, mits je geen programma's als iPatch ed gebruikt....ik snap je handelswijze echt niet hoor, zal wel aan mij liggen...tja en dan gaan klagen dat software update het niet goed doet en programma's niet meer werken

Gewoon iTunes verwijderen en opnieuw downloaden en dan niet meer aan de interface prutsen. Klaar. :)

[quote:942052a380="Rony_45"]:sealed: Hallo Mac gebruikers. Omdat ik fervent Macgebruiker ben en alle software updates download en installeer heb ik dit ook bij Itunes 4.9 en iPod software-updater gedaan.

Geen probleem. Het interface van 4.9 aangepast d.m.v. iTunes resources te vervangen door nieuwe iTunes resources. Hierna wilde ik 4.9 op starten maar Apz gaf aan: onvoldoende geheugen om iTunes te openen? Vervolgens ben ik naar de website van Apple.com/nl gegaan en heb iTunes 4.9 gedownload (dmg file).

Hierna weer het zelfde probleem. Alle applicaties zijn afgesloten m.u.v. finder. Hier de volgende specs: iMac G5 1.8 GZ 512 MB intern geheugen. Bussnelheid 600 Mhz. Tiger 10.4.1.

Ik heb al eerder met oudere versie van iTunes (t/m 4.8) ook iTunes resources vervangen door een nieuwere versie waar door de grafische interface wordt aangepast!

Wie oh wie helpt me uit de brand, want de iTunes library helemaal weggooien is geen optie. Hier zitten heel wat juweeltjes in die heel veel tijdrovende arbeid heeft gekost!

Rony[/quote:942052a380]

Goed, dat patchen lijkt mij dus een probleem in combinatie met iTunes 4.9. Installeer iTunes 4.9 eerst een opnieuw en schoon op je harde schijf. Maak voor de zekerheid even een back-up van je muziekbestanden en musiclist bestanden (gewoon even anders op je harde schijf; zodat die niet perongeluk overschreven worden). start iTunes op en kijkt of alles naar behoren werkt en of al je muziek nog aanwezig en of alle playlists er nog zijn. Als het nu niet werkt zit er ergens anders een probleem, waar ik geen raad mee weet.

Als je dan nog het gevoel hebt dat je in iTunes de resources wilt vervangen, maak dan een kopie van het iTunes programma icon en zet daar in de naam BACK-UP achter. Verander je resources in je normale iTunes en kijk of het werkt. Werkt het niet, dan dump je het iTunes icon en verander je het icon met BACK-UP erin weer naar de normale naam. Dit zou dan weer als vanouds moeten werken. Als het dus niet werkt zul je even naar de website moeten gaan waar je die nieuwe resources hebt gedownload, misschien is er iets veranderd in die resources van 4.9 waardoor het niet meer goed werkt en is er een update nodig ofzo - je weet nooit.

Succes!