Problemen met lettertypen en illustrator

Ik heb op internet een gratis font gevonden (Journal) die ik wil gebruiken in een illustrator bestand.

als ik opsla dan krijg ikde volgende melding

[quote:f055aa3e7d]The font Journal could not be embedded in the PDF document because of licensing restrictions. Stroked text will not be visible.[/quote:f055aa3e7d]

wat betekent dit…ik moet het laten afdrukken en daarvoor moet ik een pdf maken. Heeft het printbedrijf hier problemen mee?

Klinkt niet zo gratis, als dat je aangaf.

Heb je ‘create outlines’ al geprobeerd?
Of is dat hetzelfde als 'stroked text?

Ik zou niet het risico lopen met het printbedrijf, wel zou je kunnen informeren of hij dat font in zijn bezit heeft. Vragen mag altijd, toch?
8)

[quote:739ca452af="Tinnieman"]Ik heb op internet een gratis font gevonden (Journal) die ik wil gebruiken in een illustrator bestand. [/quote:739ca452af]

deze Journal ? :evil:

hiervoor gelden andere licentievoorwaarden als je de files wegstuurt om te laten uitdraaien.

nee, het is een andere: [url]http://www.myfont.de/index.php?page=theme&cat=32&site=6[/url] en ik ben er al achter dat in een pdf deze niet geopend wordt met het goede lettertype. Ik zal de tekst moeten omzetten in een afbeelding maar daarmee verlies ik de mogelijkheid om later te editen.

probleem bestaat dus nog steeds

Je bewaart toch gewoon de bestanden in het illustrator formaat (eventueel niet PDF compatibel)? Een kopie sla je op, met de tekst in lettercontouren, voor verdere verwerking in opmaak programma of PDF.

Dat is inderdaad een oplossing maar niet de beste naar mijn mening. Het levert extra werk op en bij mij op het werk moeten er vaak aanpassingen aan kaarten gemaakt worden.

Bedankt voor de suggesties