Problemen met mijn macbook air.

Hoi,
Ik hoop dat iemand mijn kan helpen met dit probleem. Ik ben net terug van vakantie en wil mijn laptop weer opstarten en doe dit wel, maar hij blijft hangen op het grijze scherm met het Apple-logo en een ladend rondje er onder.

Nou nu heb ik al wat op het internet opgezocht wat ik nou zou kunnen doen.
Ik heb recovery mode geprobeerd, maar dit lukte niet omdat er een slot op zit. Dit slot is geplaatst door mijn school (ik zat op een laptop school) en ik heb de code er niet van dus dit gaat al niet lukken om mijn laptop weer aan de praat te krijgen.
Verder heb ik opstarten en shift ingedrukt houden geprobeerd, werkte ook niet. En de command + s om in safe mode te komen (als ik dat goed zeg??) lukte ook niet en ik heb zeker 10 min die knoppen ingedrukt gehouden.

Plus dat ik geen backup heb gemaakt en ook niet weet hoe ik die moet maken kan ik nu in feite niks. Ik had nog wel bedacht als ik nu een backup zou kunnen maken om vervolgens mijn hele laptop te resetten.

Verder heb ik maar wat geprobeerd en weet ik ook niet zo goed wat al het bovenstaande precies inhoudt.
Als iemand tips, idee├źn heeft wat ik kan doen hoor ik het graag.
En sorry al dit een onsamenhangend verhaal vraag gerust iets al het niet duidelijk is.

Alvast bedankt!

Heb exact hetzelfde gehad met mijn MacBook. Hij stond een een paar dagen uit en toen ik hem opstartte was hij 20 minuten later nog bezig.
Bij mij hielp het toen ik hem gewoon eens aan de lader hing (puur uit wanhoop) of het nu toeval was of niet weet ik niet maar hij startte toch weer op.