Problemen met nieuwe batterij in MBP

Hey OMT’ers,

Vandaag heb ik mijn gloednieuwe (bij Apple gekocht) batterij/accu voor mijn MacBook Pro er in laten zetten bij een collega van mijn vader.
Batterij had precies zelfde specs, en werd makkelijk in mijn Mac geplaatst. Niks kapot gemaakt en alles weer netjes terug schroeven, en proberen de Mac aan te zetten. Er gebeurde niks, logisch de batterij is helemaal leeg en mijn Mac heeft ongeveer een jaar zonder werkende batterij gedaan.
Lader er in en mijn Mac startte op. Na het inloggen bleek dat de batterij niet werd herkend. Even geGoogeld en dit bleek een algemeen probleem, omdat de Mac meerdere maanden niet werkte met een batterij. Een klein kwartiertje later weer opgestart (de batterij zou nu moeten worden herkend) maar helaas geen resultaat. Mijn vaders collega zei dat ik hem thuis gewoon minstens een uurtje of vijf aan de voeding moet zetten, opladen. Ik hield de lader uit mijn Mac om hem terug te nemen naar huis. Opeens ging de Mac aan, zonder aan de lader, hij ging iets later weer uit, maar dat kon logisch zijn omdat de Mac maar kort was opgeladen.

Thuis heb ik mijn Mac weer aan de lader gehangen en een middag niet gebruikt.
Ik startte de Mac weer op (aan de lader) maar voordat hij bij het inlogscherm was ging ie uit, de fans bleven draaien, dit gebeurde ook alleen met de batterij.

De batterij blijkt dus te werken, alleen valt mijn Mac steeds uit.
Komt dit omdat mijn Mac moet wennen aan de batterij en moet ik hem een dagje aan de lader hangen dat ie morgen wel weer helemaal 100% is?

Alvast (heel erg!) bedankt!,

Niels

Hoi Niels

Probeer eens een SMC Reset uit te voeren
Lijkt me in deze situatie wel handig

http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=en_US&locale=en_US

Bedankt! Helaas is er één probleem, gelukkig niet twee want ik kan weer op mijn desktop (aan de lader) maar ik kan stap 1 niet doen, mijn Mac valt steeds uit als ik hem in sluimer zet.
Ik kon mijn Mac ook niet in sluimer zetten, hij ging dan steeds uit en opnieuw opstarten, eerste dagen(of eerste twee weken?) ik had toen net weer mijn Mac met een nieuw Logic board, batterij was toen kapot. Dit lukte uiteindelijk, ik moet mijn Mac een paar dagen niet aan zetten, daarna vaak in sluimerstand zetten, hij gaat wel uit, maar uiteindelijk niet meer.

Als je een nieuwe LiON accu koopt hoort deze tussen de 30% en 40% lading te hebben. Dat wordt bij de fabricage verzorgd omdat bij die lading de batterij het langst op de plank kan blijven liggen. Je zou zeggen 100% maar dat is heel slecht voor een LiON batterij; dan verliest hij snel capaciteit.

Als je dus een nieuwe accu koopt en hij is leeg dan betekent dit dat die batterij zeker 2-3 jaar op de plank heeft gelegen danwel defect is.

Dus hier klopt iets echt niet.

Of de accu is niet goed of bij de omwisseling is iets niet goed gegaan.

Ik denk dat ik hem zo snel mogelijk weer terug ga sturen, dat zou idd het probleem zijn.

Vandaag de vervangende batterij in mijn Mac gestopt, helaas geen resultaat.
Waarschijnlijk zit het aan een kabeltje of Logic board (<-LB valt onder garantie)

Morgen naar de dichtstbijzijnde iCentre en hopen dat ze daar het weten wat er (weer) mis is.