Problemen met nieuwe Ipod Photo 30gig

Ik heb sinds een dag of 10 een Ipod Phot 30gig. Ik heb WindowsXP home, SP1 met USB 1.1 Van in het begin leidde mijn Ipod èn PC hun eigen leventje: de ene keer detecteert hij de pod vanzelf, de andere keer vraagt hij om hem te formatteren, nog een andere keer loopt alles vast van het moment ik Itunes open. Ik heb alles al diverse keren gedeinstalleerd ( met instructie van Apple-site ) en terug geinstalleerd, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Vorige zaterdag was ineens 1 van mijn 2 cd-romstations verdwenen... waarna de Ipod en Itunes perfect werkten... Na 2 keer heropstarten ( zondag en maandag ) was het station er weer en werkte de Pod weer niet meer... Ik wordt hier zot van. Bij de Itpro shop in Antwerpen waren ze zo vriendelijk om te melden dat ik dan maar een Apple moest kopen... Ligt het aan de USB aansluiting? Ligt het aan SP 2 ( ontbreken ervan? ) of kan er iets anders de oorzaak zijn? Ondertussen staat er na veel vallen en opstaan toch al een gig of 4 muziek op, dus nog eens formatteren zou niet echt leuk zijn.

persoonlijk zet ik mijn geld op de usb1 aansluiting. USB2 is vele malen meer betrouwbaar/sneller, en levert meer stroom dan de usb1 aansluiting.

Firewire zou zelfs nog beter zijn, maar usb1 is in ieder geval
niet echt aan te raden.

Mvg,
Joram

RTFM!

Aanbevolen voor ipod:

• USB 2.0
  • WIndows XP met SP 2

Gebruik je toevallig euPOD, dat programmaatje om je volume mee te boosten? Anders zou het daar aan kunnen liggen...

Neem ik aan, maar hij heeft dus al wel enkele keren goed gewerkt! En ik ben niet zo'n PC kenner om zelf een USB 2.0 kaart te installeren. Ook van SP2 heb ik wat schrik. Ik heb al gehoord dat er vanalles niet meer werkt na installatie ervan. Ik gebruik geen ander progje...

[quote:53ef91d6a2="pit"]Neem ik aan, maar hij heeft dus al wel enkele keren goed gewerkt! En ik ben niet zo'n PC kenner om zelf een USB 2.0 kaart te installeren. Ook van SP2 heb ik wat schrik. Ik heb al gehoord dat er vanalles niet meer werkt na installatie ervan. Ik gebruik geen ander progje...[/quote:53ef91d6a2]

Denk 'ns aan een overstap naar een fijne mac … je iPod gaat graag mee

Ja OK, ik neem ook aan dat Apple veel beter is dan PC, maar dat neemt niet weg dat mijn bakske het normaal gezien goed doet voor wat ik hem nodig heb. ( behalve met de Ipod, dan ) Dus ga ik echt geen nieuwe PC of Apple kopen alleen daarom. Trouwens, in de winkel verzekerden ze mij dat de Ipod met PC compatibel is! Maar over de systeemvereisten hebben ze niet gerept!

Dat hadden ze wel moeten doen... niet elke PC heeft ps2 of usb2. Maar een pci-kaartje met usb2 kopen/installeren is heel simpel hoor. Kost ±10-20 euro, en je bent binnen 5 minuten klaar ;)

Even een drivertje installeren (piepklein programmaatje), en alles werkt.
Scheelt je een hoop gedoe… ik weet alleen niet zeker of sp1 dan nog
problemen gaat geven.

Mvg,
Joram

Ik ken ms wel iemand die dat voor mij kan doen. Ik ga het proberen en dan toch maar eventueel SP2 installeren. Nog altijd beter dan niets doen...

[quote:0cf9e0b417="pit"]Ik ken ms wel iemand die dat voor mij kan doen. Ik ga het proberen en dan toch maar eventueel SP2 installeren. Nog altijd beter dan niets doen...[/quote:0cf9e0b417]

Ai! Weet waaraan je begint! :x

[quote:8421f1199d="pit"]Ik ken ms wel iemand die dat voor mij kan doen. Ik ga het proberen en dan toch maar eventueel SP2 installeren. Nog altijd beter dan niets doen...[/quote:8421f1199d]

Je kan zeker SP2 proberen, indien het je meer kwaad als goed doet dan kan je het nog altijd weer verwijderen.
Uiteindelijk zal je het SP2 wel móeten installeren omdat meneertje gates het binnen een bepaalde periode onmogelijk zal maken om nog verdere updates te installeren zonder SP2

Veel geluk!

grtz,

Gevoelige topic blijkbaar, op een Mac Forum... Toch bedankt alvast voor de tips! :wink:

Ehmz usb 1.1 is gewoon niet goed. Alleen een iPod shuffle werkt daarmee, voor de rest heb je 2.0 nodig al is het maar omdat 30 gig via een max van 12mb/s zo traag gaat dat je de iPod uit frustratie kapot gaat gooien. Als je dan toch gaat inbouwen kijk dan voor een combinatie Firewire / USB.

Over SP2, als je dat hebt moet je het er gewoon opzetten, het komt de stabiliteit echt ten goede alleen in het begin moet je wel ff een en ander instellen omdat er niks in of uit kan (internet dus).

Ik heb nu sinds een maand een iPod photo 30gb. Ik heb in mijn pc ook usb 1.1 maar heb gelijk met de aanschaf van de iPod ook een firewire kabel gekocht en het werkt als een speer. De iPod wordt gelijk gezien en de overdracht van gegevens gaat ok erg snel!

Ik gebruik ook sp2!

[quote:ce5e678b42="JWB"][quote:ce5e678b42="pit"]Ik ken ms wel iemand die dat voor mij kan doen. Ik ga het proberen en dan toch maar eventueel SP2 installeren. Nog altijd beter dan niets doen...[/quote:ce5e678b42]

Ai! Weet waaraan je begint! :x[/quote:ce5e678b42]

der is niks mis met SP2 hoor :slight_smile: de corky bugs zijn er inmiddels wel uitgevist…

Het probleem is blijkbaar opgelost: ik heb een Firewire-kabeltje van een collega geprobeerd, en de Ipod werkt als een trein. Konden ze dat nu echt niet in de winkel ( ITpro shop, Antwerpen ) gezegd hebben?