Problemen met Office 2004

vorige week de upgrade naar Office 2004 geînstalleerd. Werkt allemaal erg goed, maar wel een beetje traag. Zijn we van MS gewend. Wel twee ernstige problemen: bij het installatieproces komt de vraag om de oude Office te verwijderen. DOE DIT NIET! Je gooit als je niet oppast ook alle preferences en verwijzingen weg en je bent uren zoet om alles weer te herstellen Tweede probleem: als je een Word bestand naar een Windows gebruiker mailt, kan ie 'm ofwel niet openen ofwel niet printen, Word loopt zelfs helemaal vast op de PC :evil: Erg onhandig dus!

hmmm heb ik eigenlijk allemaal geen last van...office 2004 werkt als een trein!!!ook met het mailen van wordbestanden en dergelijke... :)

Ik sluit me bij Fuji aan. Bij mij werkt Office ook als een trein. Had wel een issue met alle emails overhalen vanuit Mail, omdat bij het importeren heel selectief gekeken wordt naar een map 'mailboxes'. Ik had nog een stel andere accounts die van Apple NIET de naam 'mailboxes' hadden gekregen, maar nadat ik dat handmatig omzeild had en toch alle emails kon binnenslurpen ben ik zeer happy met office 2004 aan de slag gegaan. En heb gelijk maar even iCal (onding), Adresboek (amateuristisch) en Mail (wel jammer....) uit mijn dock gehaald.

[quote:1f3c723e67="Fuji"]hmmm heb ik eigenlijk allemaal geen last van...office 2004 werkt als een trein!!!ook met het mailen van wordbestanden en dergelijke... :)[/quote:1f3c723e67]

Ik ook niet. Op mijn iMac 800’tje loopt het ook als een trein, inclusief de uitwisselbaarheid op PC’s

Hier ook, ik draai nog de testversie, die gaat uitstekend! Als ik weer in NL ben schaf ik mij dit meteen aan!

Voor mail blijf ik trouwens gewoon de mail van osx gebruiken, dat werkt voor mij goed genoeg.

Merkwaardig..... hoe kan het dan dat mijn klanten inclusief de PC van mijn echtgenote :innocent: vastlopen met Word als ik ze een document toestuur?

Hier ook no problemo met Office 2004...

Word binnen 5 seconden opgestart :smiley:
Dus over snelheid ook niks te klagen.

Kun je de documenten wel weer op de mac openen? Vergeet je niet de extensie .doc achter de naam te zetten als het naar de pc moet? Gebruik je misschien vreemde tekens (,. #%*/ etc) in de naam (of een te lange naam)? Ik roep ook maar iets hoor. :mrgreen:

[quote:ab4e4447f8="Peter ter Hark"]vorige week de upgrade naar Office 2004 geînstalleerd. Werkt allemaal erg goed, maar wel een beetje traag. Zijn we van MS gewend. Wel twee ernstige problemen: bij het installatieproces komt de vraag om de oude Office te verwijderen. DOE DIT NIET! Je gooit als je niet oppast ook alle preferences en verwijzingen weg en je bent uren zoet om alles weer te herstellen Tweede probleem: als je een Word bestand naar een Windows gebruiker mailt, kan ie 'm ofwel niet openen ofwel niet printen, Word loopt zelfs helemaal vast op de PC :evil: Erg onhandig dus![/quote:ab4e4447f8]

Dat van het verwijderen van je ‘oude’ Office had te maken met TestDrive van MSO 2004. Als je die die had geïnstalleerd verwijderde de installatie van de ‘echte’ versie je Microsoft User Data map.
Sloom issie zeker niet volgens mij; draait hier vlotjes op een clamshell iBook G3 466.
Niet openende docs op een Wintel heeft vaak te maken met ontbrekende extensies, een wrakke PC , een installatie van office 97 of iets dergelijks (Office2k4 documenten zijn geloof ik direct te openen met alles vanaf Office 2000 voor Win, alles daaronder moet speciaal door jou worden opgeslagen) of een probleem met de instellingen / permissies op je Mac te maken.
Als ik jou was zou ik even de perm issies op m’n mac fixen en documenten [b:ab4e4447f8]met[/b:ab4e4447f8] extensie opslaan en eens proberen een document op te slaan voor een specifieke Word versie.
Speelt dat probleem alleen met Word of ook met Excel- en PowerPointbestanden?

In Word bestaat de optie 'snel opslaan' ('allow fast saves' in de prefs). Deze optie is overbodig (ooit bedacht vor hel grote documenten op langzame computers). Het kan heel goed zijn dat deze optie je bestanden op de PC onbruikbaar maakt.

Hiermee worden alleen de wijzigingen in het document aan het eind toegevoegd met een verwijzing naar de locatie. Zo ook stukken die gedelete zijn. Kortom een grote brei van stukjes tekst. Dat heeft in het verleden meerdere malen voor ellende gezorgd.

[quote:7842aa600f="Peter ter Hark"]Merkwaardig..... hoe kan het dan dat mijn klanten inclusief de PC van mijn echtgenote :innocent: vastlopen met Word als ik ze een document toestuur?[/quote:7842aa600f]

Als je met mail bestanden verstuurd kan het wel helpen om bij mail wijzig> bijlagen> verstuur windows compatible bijlagen te kiezen

[quote:4067a6f9e7="Peter ter Hark"]Merkwaardig..... hoe kan het dan dat mijn klanten inclusief de PC van mijn echtgenote :innocent: vastlopen met Word als ik ze een document toestuur?[/quote:4067a6f9e7]

Misschien moeten ze eens een echte computer kopen… een [b:4067a6f9e7]Apple[/b:4067a6f9e7]

woehhahahaha

maar alle gekheid op een stokje…
Misschien staat er ergens een bitje verkeerd… kan natuurlijk altijd. Mij lijkt het raadzaam om eens alles waar de naam microsoft, office en MS in voorkomt, te deleten en de hele mikmak eens opnieuw te installeren (check vooral de library-folders!!!)