Problemen met Pages '09

1. Hoe kan ik een afbeelding fullscreen maken in Pages? Ik zie tot op heden geen enkele mogelijkheid om de gehele pagina te vullen met een afbeelding.

2. Ik heb een enorm document aangemaakt in Pages met veel tekst en veel afbeeldingen. Als ik de tekst verschuif, verschuiven de afbeeldingen niet mee. Hoe kan dit? Dit is namelijk vreselijk onhandig, onoverzichtelijk en gewoon dubbel werk. Hierdoor moet ik elke keer na een aanpassing 150 pagina's bij langs om te kijken of er niets verschoven is onverhoopt.

3. Ik heb tevens titels gemaakt in Pages met daar omheen een kader. Dit lijkt op het scherm erg mooi en stijlvol, maar niet als ik het uitprint. Dan bevindt er zich om de tekst alsnog een klein zwart kader die ik niet op het scherm zie.

Iemand die me kan helpen met deze super onhandige problemen? Of is Pages sowieso een onhandig programma en is Word nog steeds superieur? Pages doet op deze manier geen goede zaken bij mij.

Blijkbaar niemand die met Pages '09 werkt hier. :crazy:

Vindt je het gek? Dat bestaat niet eens voor iOS......

Moehaha, wat ben jij een lollige vent. Blijkbaar heb ik het in een verkeerd topic gezet, wat een grap!

Misschien, als het mogelijk zou zijn geweest, had ik mijn topic meteen verplaatst naar het juiste onderdeel op het forum. Dat kan nu helaas niet. Dus, als je geen antwoord hebt op mijn vragen, ajb. niet reageren.

[quote=Navuri url=http://www.onemorething.nl/community/topic/afbeelding-fullscreen-maken-in-pages#post-2388961 time=1333807451]1. Hoe kan ik een afbeelding fullscreen maken in Pages? Ik zie tot op heden geen enkele mogelijkheid om de gehele pagina te vullen met een afbeelding.
[/quote]

Ik doe dat zelf altijd door de afbeelding gewoon handmatig uit te rekken. Dit lukt alleen als je de afbeelding zwevend of achtergrond maakt. Niet regelgebonden.

[quote]
2. Ik heb een enorm document aangemaakt in Pages met veel tekst en veel afbeeldingen. Als ik de tekst verschuif, verschuiven de afbeeldingen niet mee. Hoe kan dit? Dit is namelijk vreselijk onhandig, onoverzichtelijk en gewoon dubbel werk. Hierdoor moet ik elke keer na een aanpassing 150 pagina\'s bij langs om te kijken of er niets verschoven is onverhoopt.
[/quote]

Dit is dan weer precies andersom. Als je de afbeelding of het object regelgebonden maakt schuift het wel met de tekst mee.

Mijn persoonlijke ervaring is: als je een document maakt van slechts één of enkele A4tje(s) dan is zwevend prettiger in het gebruik. Bij grote documenten kun je idd beter regelgebonden werken. Nog beter is het om met secties te werken. Dan verschuift er sowieso niet snel iets.

[quote]
3. Ik heb tevens titels gemaakt in Pages met daar omheen een kader. Dit lijkt op het scherm erg mooi en stijlvol, maar niet als ik het uitprint. Dan bevindt er zich om de tekst alsnog een klein zwart kader die ik niet op het scherm zie.
[/quote]

Ik heb dit probleem nooit, maar dat zegt niet alles. Als je je document flink vergroot, zie je het probleem dan ook niet?

[/quote]
Iemand die me kan helpen met deze super onhandige problemen? Of is Pages sowieso een onhandig programma en is Word nog steeds superieur? Pages doet op deze manier geen goede zaken bij mij.[/quote]

Ik vind Pages echt véééél fijner dan Word. De super onhandige problemen waar jij het over hebt, hebben waarschijnlijk te maken met dat je iets zelf niet handig hebt aangepakt. Je moet Pages wel gebruiken zoals het bedoeld is. Even wennen misschien, maar dan is het echt een fijn programma. Ik gebruik Word en Pages beiden intensief, ook met afbeeldingen; maar zeker als het om het opmaken van een pagina of document aankomt, pak ik veel liever Pages; omdat het veel meer doet wat ik wil.

En ik ben het met je eens dat het weer een echte waardeloze opmerking van Hansi was; snap werkelijk niet hoe iemand met zo'n gebrek aan communicatieve vaardigheden / inlevingsgevoel hier moderator heeft kunnen worden; of kan blijven. Maar goed... @Hansi een moderator is een dienstverlenende functie. Ik zie weinig dienstverlening in je zinloze reactie.

In Pages heb je vele mogelijkheden om te werken met tekst en plaatjes.

Het aanpassen daarvan doe je met de Info knop, waarna je bepaalt hoe een plaatje of tekst moet reageren.

[img]/uploads/community/4753b719bdf981ac9a97177f4721e2dbc15f29d0_0.png[/img]

[img]/uploads/community/a2e6dfb8973188cfbcecfebbc9e205c45907e83b_0.png[/img]

Ach nadat je 50 keer op een dag hebt moeten waarschuwen om draadjes in de goede subcategorie te openen, vind ik dit wel een subtiele manier om te vragen of het Pages voor IOS of OSX bedoeld wordt.

Maken van een achtergrond, kan je op de volgende manier uitvoeren.

Kies een [b]Vorm[/b] (vierkant) verspreid die over de hele pagina.
Sleep nu een foto in die Vorm of via Media knop in Pages kies je een foto uit je iPhoto Bibliotheek.

Klik bij [b]Omloop[/b] [b]Op achtergrond[/b] aan en vink [b]Laat tekst rond object lopen[/b] uit.

Thanks people! Hier kan ik wat mee! Dank!:kiss:

[quote=Navuri url=http://www.onemorething.nl/community/topic/afbeelding-fullscreen-maken-in-pages#post-2389282 time=1333880885]Moehaha, wat ben jij een lollige vent. Blijkbaar heb ik het in een verkeerd topic gezet, wat een grap!

Misschien, als het mogelijk zou zijn geweest, had ik mijn topic meteen verplaatst naar het juiste onderdeel op het forum. Dat kan nu helaas niet. Dus, als je geen antwoord hebt op mijn vragen, ajb. niet reageren.[/quote]

Zoals Stirf al aangaf:
Continue ben ik bezig om topics in een juist subforum te plaatsen, omdat veel gebruikers niet nadenken waar hun topic thuis hoort.

In die zin ben ik als moderator helemaal niet verplicht om jou antwoord te geven wat jou verder helpt met je probleem, maar wel om je te laten weten dat het topic ergens anders moet staan.
Vandaag deed ik dat eens op een andere manier.

[quote]Of is Pages sowieso een onhandig programma en is Word nog steeds superieur? [/quote]Heb je überhaupt wel eens op 'Help' geklikt binnen Pages (de 'handleiding gelezen dus)?