Problemen met performance airport sinds software 'upgrade'

Sinds de laatste 'upgrade' van de Airport-software versie 3.0.4 die volgens de 'bijsluiter' zowel airport als airport extreme ondersteund heb ik ernstige problemen met de performance van mijn draadloze netwerk. Voorheen was het geen enkel probleem om bijvoorbeeld met iTunes muziek af te spelen van een muziek-server. Nu stokt de muziek regelmatig..... :( . Zijn er meer mensen met dit probleem? is er iemand die een oplossing weet? (heb ik iets verkeerd gedaan?) Ik werk met een Draytec router, zou ik de firmware van deze router moeten upgraden?

Kijk even na welke firmware versie je hebt in je Airport basisstation en je Draytek router. (Welk type Airport en Draytek?)

Heb zelf een Snow basisstation en heb gemerkt dat een Airport software upgrade van Apple opeens versie 4.0.7 van de firmware erin zette terwijl ze los firmware 4.0.8 al hadden verspreid. Kon ik weer 4.0.8 handmatig erin zetten.

Heeft overigens bij mij geen effect gehad op de snelheid.
Gebruik zelf een Draytek Vigor 2200E met firmware 2.3.6

Ik gebruik firmware versie V2.1b in de Draytek Vigor 2200WE wireless router.

Ik heb geprobeerd de firmware van de router te upgraden naar 2.3.6 maar dat lukt weer niet omdat de poort die draytek daar voor gebruikt door OSX uit veiligheidoverwegingen niet beschikbaar is gemaakt. (volgens de bijsluiter)

Weet iemand een mogelijkheid om de laatste ’ upgrade’ van de Airport software ongedaan te maken? De vorige versie werkte namelijk probleemloos… 8)

ik denk dat je je basisstation even moet resetten naar de fabrieksinstellingen. ik weet niet hoe dat bij een snow gaat maar daar heb je de handleiding voor, en dan met de vorige versie van de airport configuratie assistent opnieuw instellen