Problemen met Print Center en een heleboel meer [jaguar]

Hallo allen!

Ik heb sinds 3 dagen een probleem met printen. Als ik een printopdracht geef, dan geeft ie een ‘error while printing’

Als ik printcenter open, zie ik mijn printer normaal aangevinkt staan [epson stylus color 740] en lijkt er nix aan de hand.
Na het deleten en opnieuw adden, blijkt de printer geen driver te hebben.
Als ik de instructies opvolg bij de apple site, dan moet ik de 2e installatie cd erbij pakken en de drivers daarvan opnieuw installeren. Maar bij het installeren van die EpsonPrinterDrivers.pkg crasht mijn installer. [Steeds opnieuw dus]

Nog een detail: als ik deze problemen met mijn mac [bleu/white G3] heb, dan kan ik classic ook niet opstarten in X.
Gisteren leek alles opeens als een wonder opgelost, maar vanochtend was het weer mis. [gisteren deed ook 9 het weer in X, en de installer]

Misschien ligt het aan mijn scanner, ik heb een heel vaag merk: de mustek 1200 plus USB, en die heb ik vlak voordat de problemen begonnen, geinstalleerd in 9. Maar ik heb alles files wat maar te maken heeft met die scanner ondertussen ook weer verwijderd. Als dit inderdaad het probleem zou zijn…zou iemand dan ook een oplossing weten voor deze scannertoestanden?

Heeft iemand een idee wat dit allemaal zou kunnen zijn?

Groeten, kiek [http://www.kiek.org]

Het zou met elkaar kunnen samenhangen. Probeer eens of het probleem er nog is zonder scanner.

Als ik me niet vergis heb ik op MacFreak gelezen dat het probleem is opgelost door 10.2 opnieuw te installeren met Archiveer & Installeer.

Ik heb mijn hele mac geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd, en alles doet het weer perfect gelukkig! Ik kan zelfs scannen én printen! :D Bedankt voor de tips,

groeten, kiek

De volgende X mits je in bezit bent van de 3 10.2 installer CD's. Kan je van de 2 de CD de print package's installeren. Bij de Epson 740 in mij geval werkt het nu weer prima. Herinstallen met een nieuwe Systeem map is erg omslachtig. :D