problemen met printen, erg lange printtijd

Hallo,

Ik heb problemen met een ibook met systeem 9.1 en het printen van word documenten. Sinds een week of 4 duurt het printen van documenten met een gemiddelde grootte van 100k er minstens 10 tot 15 minuten. Voorheen was dit binnen een minuut gebeurd.

Het vreemde is dat er verder niks veranderd is aan de computer, het systeem, de printer of het netwerk.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn. Er wordt geprint op een hp laserjet 4200

alvast bedankt,

frans

haal de printer uit het netwerk en verbind hem rechtstreeks met je mac, probeer dan nog eens. Als ie dan nog net zo langzaam is, moet je eens kijken bij je driver ofzo.

succ6

bedankt voor je reactie, er zijn meerdere ibooks die op de zelfde manier zijn geinstalleerd en die printen gewoon nog wel met een 'normale' snelheid

hmm dan moet er toch iets met die ene ibook gebeurd zijn. prrint je via appletalk of via ip??

greetzz

als het goed is via appletalk....

hey,

deinstalleer je printer en installeer hem weer opnieuw, wil wel eens helpen.

suc6

maar volgens mij hoefde de printer niet geinstalleerd te worden, zover ik mij kon herinneren alleen de juiste ppd gebruiken.

Heb wel gisteren opnieuw de bureaublad printers aangemaakt.

hey,

elke printer moet geinstalleerd worden, klinkt misschien zwaarder als het is.
Op de Mac is dat alleen een ppd toekennen.
Dus haal dioe printer uit je kiezer, en zet hem er opnieuw in, ff doen zonder burobladprinters.

greetzz

hoe bedoel je haal de printer uit de kiezer? Als die in het netwerk hangen dan ziet hij ze toch automatisch in de kiezer.

ja maar dan zit de ppd er nog niet aan gekoppeld. Hij ziet ze dan gewoon.

zo wauw, snelle reactie!

Op het moment dat ik de printers opnieuw aanmaak zoekt de computer zelf naar de juiste ppd, je kunt de juiste ppd’s ook nog handmatig aangeven. Dat laatste heb ik gedaan, dus ik heb nu nieuwe printers die alle drie de juiste ppd’s hebben.

bedankt, frans

ok dan. werkt het nu?

greetzz

nee mijn post was pas daarna geplaatst ;)

hmmm,

ik ga nog ff voor je zoeken, als ik tijd heb.
ben aan het werk

greetzz

oke tof!

sowieso bedankt voor alle reacties tot nu toe! :wink: