problemen met 'Programmatuurupdate"

Ik heb een iMac met systeem 10.1.3 . Kan sinds kort via het internet geen programmaturupdate meer binnen halen, ik krijg dan de melding "Controleer uw configuratie en probeer opnieuw" Staat er misschien een instelling verkeerd, iemand enig idee????

Heb ik ook wel eens gehad. Belangrijk is om na te gaan of je op internet kunt komen of niet en of je pas nog programmatuurupdate zonder problemen hebt gebruikt. En wat ook heel belangrijk is, of je sinds die keer iets hebt verandert aan je instellingen of andere programmatuur hebt geïnstalleerd.

Het kan vanzelf weer overgaan, dan ligt het waarschijnlijk aan de server van Apple. Ik heb een keer DiskWarrior gebruikt, waarna het me wel weer lukte om te updaten. Of dat toen door DiskWarrior kwam of dat de server van Apple wel weer goed functioneerde, dat weet ik niet.  ;)  Feit is overigens wel, dat DiskWarrior een geweldig reparatieprogramma is…

Succes

[url=http://www.fabussoft.com]Software Support[/url] :)  

Probleem ligt aan de lokale rechten structuur, vermoedelijk binnen console met chmod 777 gestoeid. Snelste oplossing is om uit te loggen en aansluitend in te loggen als root. Je zult zien dat program update nu geheel zonder problemen verloopt. Zodra je uitlogt selecteer Other en geef als usernaam root aansluitend het password voor de root ( deze kun je met Netinfo manager / Domain / Security / Change Root Password veranderen naar wens.)

Mvgr,
Marco

Marco,

Je wilt Adriaan en MacOSX.nl toch niet in moeilijkheden brengen? Anders moet je vooral die link in jouw bericht laten staan. Verwijzen naar "hack&crack-sites" is een gevaarlijke sport voor de eigenaar van een site.
Indien niet, kan je die link via het knopje "Bewerk" verwijderen.
We zijn hier tenslotte gasten in Adriaans virtuele huis. Daarom vind ik het gepast geen misbruik van die gastvrijheid te maken.

mvg
michelvdb

??? Michel,

Foutje bedankt, was niet mijn bedoeling Link is al aangepast. Echter hoop dat de tip een oplossing heeft gebracht.

Mvgr,
Marco