Problemen met update iMovie 10

Zoals zovelen heb ik na het installeren van Mavericks ook de update iMovie 10 etc. gedaan.
Maar dat valt wat tegen…
Het is me volstrekt onduidelijk hoe en wat er is gebeurd.
Ik heb nu dus 3 progs iMovie op mijn iMac staan.

Verder heb ik “een handvol” imovie bestanden in de map films staan:

Door deze “dubbeling??” loopt mijn HD vol en geeft de TM-schijf aan dat er oude bestanden gewist gaan worden.
De map iMovie Events is 598Gb groot, de map iMovie-bibliotheek.imovielibrary is 546Gb groot (dus kennelijk niet alles of iets anders??)
iMovie Original movies is leeg en 168Kb.
iMovie Projects is 32 mappen groot en 16,25Gb, iMovie Theatre is 12,12 GB

Is het nu zo dat Original Movies en iMovie-bibliotheek hetzelfde horen te zijn en eigenlijk een doublure is?
Hetzelfde geldt voor iMovie projects en iMovie Theatre?
Waarom zijn ze dan niet even groot?
Kan ik de “oude” mappen (Events en Projects) probleemloos verwijderen, ondanks het verschil in grootte?

Durf eigenlijk niet “zomaar” op te schonen, ben bang dat ik belangrijke filmbestanden kwijt raak.

Normaal mogen die twee bovenste van iMovie weggegooid worden als je ze niet meer zou gebruiken natuurlijk.

iMovie events is de bibliotheek van de oude iMovie en iMovie-bibliotheek.imovielibrary is denk ik de nieuwe manier.

Probeer ze eens allebei open te doen voor te kijken of ze het zelfde zijn?

In ieder geval, voorlopig de " oude iMovie " 9.0.9 laten staan.
Mijn video’s kunnen niet ingelezen worden naar versie 10, versie 10 zit ook nog vol met allerlei manco’s.
Op de inhoud kan ik je geen antwoord geven, mijn versies van iMovie 6 t/m 10 zijn voor het eerst in jaren allemaal leeg.

Zie dat er heel veel negatieve reacties zijn op de upgrade naar iMovie 10.
Heb de hele upgrade maar verwijderd en ga nog maar even verder met iMovie 11 (9.09)
Dit staat bij de download in de AppStore:

Hoe verwijder je iMovie 10?!

Het lijkt in eerste instantie alsof er heel veel functies verdwenen zijn ten opzichte van iMovie 9.0.9, dat dacht ik eerst ook. Maar bij nadere inspectie blijken er flink wat functies “verstopt” te zijn in iMovie 10. Ik vind dit een vreemde aanpak van Apple. Het idee was misschien om het allemaal nog makkelijker te maken voor de beginner, maar iemand die bekend was met de vorige iMovie versie denkt “wat heb ik nou aan mijn fiets hangen?!?”

symf:

Gewoon de map uit de programmamap verwijderd en ook de mappen:
iMovie Theatre en iMovie-bibliotheek.

Ik zie dat er net een update iMovie 10.0.1 is uitgebracht met:

@Hans Flick Top, hopelijk is het probleem nu opgelost! Wat blijft is de dubbele bibliotheek zodat de projecten beschikbaar blijven voor de oude en de nieuwe versie.

Er zat bij mij in de Mavericks Imovie versie in het begin bij de bibliotheken ook nog een Materiaalbibliotheek met overgangen, geluiden etc.
Die is dus plotseling verdwenen en kan hem nergens terughalen. Iemand een idee? Echt een waardeloze Imovie versie van Mavericks.

Een kennis, die werkt met IMovie heeft ook dezelfde problemen. Zij beschrijft deze als volgt:

“Wilde na de drukke decembermaand weer beginnen aan mijn films maar er is weer niets tevinden.
ben toeneens gaan googelen met : kan imovie na updaten niet meer goed openen. Toen bleekmdat er veel mensen daar problemen bij hebben.
Ik zou jou nu willen vragen of je ook eens dat wil googelen en eens kijken wat de antwoorden zijn aan de mensen want ik durf eigenlijk niks te proberen, bang dat ik alles kwijt ben. Ik weet niet waar Apple mee bezig is, maar het is ontzettend vervelend.”

Ze heeft van ICenter het advies gekregen bij het opstarten van IMovie de Alt-toets ingedrukt te houden, maar dat werkte ook niet:

“De tip van het icentre werkte dus niet. Ben toen zelf wat blijven clicken en vond mijn film weer. Ben verder gegaan met de muziek onder mijn beeldjes te zetten. Dat was ook een drama want als ik een titel onder de beeldjes sleepte was er weer geen geluid, pas na 3 of 4 keer overdoen was er geluid. Ik heb de film wel afgemaakt maar nadat ik hem op apple tv had gezet om op onze tv te bekijken was ik niet tevreden en wil hem eigenlijk opnieuw bewerken. Vergeet het maar, film is niet terug te vinden. Ik dacht dan begin ik aan mijn Frankrijk film, ook niet te vinden. Heb nu weer een mail gestuurd naar Icentre. Misschien krijg ik antwoord. Het is heel teleurstellend. Wil zo graag verder maar het lukt gewoon niet.”

Heeft iemand een werkende oplossing voor dit probleem?

Misschien een beetje verdiepen in het ordenen van je bestanden?

Dat jij je films niet meer kan vinden ligt niet aan het eventueel niet goed werken van iMovie. Bronbestanden worden altijd gekopieerd wanneer je die in een project stopt, dus je kunt nooit je beeldmateriaal kwijt zijn als je weet waar je het hebt neergezet.

Sinds vorige week pas over geschakeld naar Mavericks en kwam dus gelijk het probleem tegen van de veranderingen in iMovie.
Mijn vraag is of bovenstaande problemen inmiddels zijn opgelost? Ik heb al wel ontdekt dat de oude 9.0.9 versie van iMovie nog tussen de programma’s staat.
Maar ik ga denk ik eerst aan de slag met de nieuwe versie en zie wel wat ik tegen kom.
Graag een antwoord van jullie of mogelijke tips.

Hoi Allemaal,

Sedert ruim een jaar heb ik een Mac Mini 2,3 Ghz Intel Core i7, geheugen uitgebreid naar 10 GB 1600 MHz DDR3

Besturing systeem OSX Mavericks 10.9,4

Ik werk sedert een half jaar met iMovie 10.0.4

Eerst over de app iMovie. In vergelijking met Windows Movie maker, vind ik iMovie een prima programma.

Ik maak er complete TV shows mee. Met live concerten / foto’s samen met Microsoft PowerPoint presentaties er in. Ik werk met Microsoft Office 2011 voor Mac

Picture in Picture of video in video het werkt perfect.

Maar!

Ik heb regelmatig een probleem bij het opstarten van mijn Mac Mini.

Mijn Mac Mini wil regelmatig niet normaal opstarten, Na het aanmelden in het inlog scherm houd het op.

Ik heb ooit eens een tijdschrift van iCreate gekocht over trouble shooting bij MAC Problemen

Er stond een artikel in over snel toetsen bij het opstarten. Bijvoorbeeld met behulp v d Shift toets in de veilige modes opstarten.

Hard ware test tijdens het opstarten de D toets ingedrukt houden.

Waarom schrijf ik dit?

Ik heb afgelopen jaar herhaaldelijk OSX Mavericks opnieuw geïnstalleerd, terwijl alle hardware testen en schijfcontroles ok zijn.

Maar als ik iMovie gebruik, en het is een groot project, dan heb ik kans dat ik er niet meer in kom. Alleen het bekende Apple logo / cirkeltje na het inloggen.

Ook via een extra test account ( bewust aangemaakt ) kom ik er niet in

Als ik tijdens het opstarten de V -toets ingedrukt hou, (verbose modus ) < zodat de systeem meldingen worden weer gegeven,

Dan blijft mijn Mac Mini hangen bij regel

Pci pause: SDXC

Mijn Mac heb ik een maand geleden terug gestuurd naar Coolblue Rotterdam. Men heeft mijn USB poorten uitgebreid getest.

Met de Pci bus en de SD card reader is niets mis mee.

Volgens mij komt het door iMovie!!!

Als ik aan een groot project werk in iMovie van rond de vier GByte kom ik naar de herstarten van het systeem er niet meer in.

Ik heb vele gebruikers forums nationaal / internationaal gelezen, waar users met nieuwe iMacs problemen hebben met het opstarten

Pci pause: SDXC

iMovie kan blijkbaar niet met hele grote projecten over weg. Picture in Picture of video in video

Maar daarom is de app gratis in dit operaiting system.

Met Clean My Mac2 alles goed opgeschoond.

Sedert een week niet met iMovie gewerkt.

Opstarten / herstarten geen problemen mee gehad.

Ik heb via Path Finder de oude versie van iMovie 9,**verwijdert.

Mijn Mac werkt helemaal Ok, alleen iMovie geeft soms problemen met grote projecten

Ik kan er mee leven.