Hoi Allemaal,
Sedert ruim een jaar heb ik een Mac Mini 2,3 Ghz Intel Core i7, geheugen uitgebreid naar 10 GB 1600 MHz DDR3
Besturing systeem OSX Mavericks 10.9,4
Ik werk sedert een half jaar met iMovie 10.0.4
Eerst over de app iMovie. In vergelijking met Windows Movie maker, vind ik iMovie een prima programma.
Ik maak er complete TV shows mee. Met live concerten / foto’s samen met Microsoft PowerPoint presentaties er in. Ik werk met Microsoft Office 2011 voor Mac
Picture in Picture of video in video het werkt perfect.
Maar!
Ik heb regelmatig een probleem bij het opstarten van mijn Mac Mini.
Mijn Mac Mini wil regelmatig niet normaal opstarten, Na het aanmelden in het inlog scherm houd het op.
Ik heb ooit eens een tijdschrift van iCreate gekocht over trouble shooting bij MAC Problemen
Er stond een artikel in over snel toetsen bij het opstarten. Bijvoorbeeld met behulp v d Shift toets in de veilige modes opstarten.
Hard ware test tijdens het opstarten de D toets ingedrukt houden.
Waarom schrijf ik dit?
Ik heb afgelopen jaar herhaaldelijk OSX Mavericks opnieuw geïnstalleerd, terwijl alle hardware testen en schijfcontroles ok zijn.
Maar als ik iMovie gebruik, en het is een groot project, dan heb ik kans dat ik er niet meer in kom. Alleen het bekende Apple logo / cirkeltje na het inloggen.
Ook via een extra test account ( bewust aangemaakt ) kom ik er niet in
Als ik tijdens het opstarten de V -toets ingedrukt hou, (verbose modus ) < zodat de systeem meldingen worden weer gegeven,
Dan blijft mijn Mac Mini hangen bij regel
Pci pause: SDXC
Mijn Mac heb ik een maand geleden terug gestuurd naar Coolblue Rotterdam. Men heeft mijn USB poorten uitgebreid getest.
Met de Pci bus en de SD card reader is niets mis mee.
Volgens mij komt het door iMovie!!!
Als ik aan een groot project werk in iMovie van rond de vier GByte kom ik naar de herstarten van het systeem er niet meer in.
Ik heb vele gebruikers forums nationaal / internationaal gelezen, waar users met nieuwe iMacs problemen hebben met het opstarten
Pci pause: SDXC
iMovie kan blijkbaar niet met hele grote projecten over weg. Picture in Picture of video in video
Maar daarom is de app gratis in dit operaiting system.
Met Clean My Mac2 alles goed opgeschoond.
Sedert een week niet met iMovie gewerkt.
Opstarten / herstarten geen problemen mee gehad.
Ik heb via Path Finder de oude versie van iMovie 9,**verwijdert.
Mijn Mac werkt helemaal Ok, alleen iMovie geeft soms problemen met grote projecten
Ik kan er mee leven.