problemen met WORD-documenten onder Mac Os9 in Classic

Hallo,

ik beschik over een iMac5 die onder Max Os X werkt uiteraard.

Voor mijn werk worden alle documenten in WORD gemaakt en dit programma werkt onder Classic met het programma van een vriend. Na een periode blokkeert dit altijd en kan ik niets meer verrichten in WORD (de onderdelen bovenaan in de balk van WORD kunnen niet meer geopend worden). Mijn vriend werkt onder hetzelfde programma maar heeft geen problemen daarmee. Wij hebben het nu al voor de derde keer herinstalleerd maar nu krijgt het dus na een drietal maanden weer zijn kuren. Powerpoint van hetzelfde Officeprogramma 2001 dit niet heeft, enkel WORD.

Nog even bijzeggen dat ik bijna een jaar geleden geswitcht ben en dus al mijn WORD-documenten moeten omgezet worden. Maar ik ontdekte net dat in de bestanden die ik op mijn Mac in WORD heb gemaakt de werkbalk het ook niet meer doet.

Ach ja en toen ik net geswitcht was heb ik waarschijnlijk een grote fout gemaakt want er zat een proefperiode van Office 2004 op en die heb ik gewist (omdat ik dacht “die heb ik toch niet nodig want ik werk met Office 2001 van een vriend”), maar ik heb de boel gewoon naar mijn prulllenbak gesleept en niet gedesinstalleerd. Toen we merkten dat WORD kuren kreeg hebben we alles gedesinstalleerd, ook Office 2004 naar ons mening.

Mijn vraagjes nu:
Kan het zijn dat WORD onder Classic problemen geeft bij de ene en bij de andere niet (zoals bij mijn vriend niet - heeft ook een iMac5 maar meer Gb - ik 80Gb, hij dubbel zo veel)?
Kan het zijn dat het komt omdat Office 2004 verkeerd gedesinstalleerd is geweest?
Kan ik het euvel verhelpen door Office 2001 te desinstalleren en mij toch Office 2004 aan te schaffen of moet ik werkelijk alles van mijn Mac afsmijten en alles op mijn harde schijf weer helemaal opnieuw installeren?

Alle hulp welkom want voor de vierde keer het programma herinstalleren is compleet nutteloos!

Bedankt![/url]

Je kunt die Word doc's ook importeren in Appleworks en bewerken en vervolgens weer exporteren naar Word.

Ja, kan inderdaad. Ik heb nu het WORD-bestand in Appleworks bewerkt . Heel omslachtig want in WORD doe ik er 5 min. over en in Appleworks zit ik al 1,5 uur uit te zoeken hoe dit tekstverwerkingsprogramma werkt.

Maar bon, ik heb dit bewerkte programma in WORD kunnen openen maar nog steeds reageert de werkbalk bovenaan in WORD niet dus zit ik geen stap verder.

Voorlopig ben ik maar alles in Appleworks aan het bewerken en zal ik het zo afprinten.

Toch bedankt!

Misschien is er wel een udpate voor bij [url]http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx#Office2001[/url]

wacht even... je hebt OSX en je draait je MS WORD niet onder OSX?

Je kunt op je Imac die Word Docs zowel importeren in AppleWorks als in Pages. Test eens uit wat het best aan je wensen voldoet.