problemen met X.2.4

Ik ervaar problemen met mijn CD en DVD branders onder X.2.4 (dual 867 G4 MDD): mijn Pioneer DVR -105 dvd-brander zit in de bovenste drive en is geconfigureerd als master, in de onderste drive heb ik een Samsung SW-248 cd-brander. Deze is als slave geconfigureerd. Dit werkte onder X.2.3 nog perfect maar na ge-update te hebben naar X.2.4 herkent hij de Samsung helemaal niet meer, en de Pioneer wordt wel herkent maar zodra ik iets (data, muziek enz.) wil kopieren of branden met Toast 5.2 krijg ik een I/0 error.... Ook met de jumpers op CS (cable select) hetzelfde probleem. Ook het wisselen van de drives haalde niets uit. Beide branders zijn geen Apple producten, maar werken nog steeds prima als ik reboot naar 9.2.2 Wat is hier aan de hand? Een nieuwe truc van Apple? Ik hoop niet dat dit bewust gedaan is om aanschaf van niet-apple producten te ontmoedigen! probleem 2: de datum en tijd verspringen steeeds naar 1970. probleem 3: mijn beeld wordt -kort- gefragmenteerd na een 'wake from sleep'. Ook het opstarten verloopt een stuk trager. Gisteren een uren durende 'schone installatie' op mijn G4 losgelaten.....niets. voorderest een PRIMA update (gvdgdvr).

Iemand soorgelijke problemen of, beter nog, oplossingen??? :oops:

ik vind ook dat opstarten trager is, en MacJanitor wilde een maal niet afgesloten worden, zelfs met forceer stop niet. Verder geen problemen gehad. nock on wood. Henk

Op [url=http://www.macnn.com/feature.php?id=377]MacNN[/url] staat een hele waslijst met problemen die met de update gekomen zijn. Zo is er ook een probleem dat de modem van de iBooks het niet meer goed doet en dat de update je scherm herkent en alles voor jou instelt om het vervolgens weer fout te zetten. :x

Wat is dan wel goed aan die update. Is het wel waard om te upgraden?? Heb al gedownload, maar nog niet geinstalleerd.

Ik installeer updates altijd eerst op een externe testpartitie (een mirror van m'n Mac HD in feite). Als er er zich geen grote problemen voordoen, installeer ik 'm op m'n main disk. Soms ben ik een paar weken aan het testen (momenteel nog 10.2.3), dat wel..

:roll:

Het niet zien van de extra optical is bekend probleem onder 10.2.4. Zet de onderste optical als master in de andere ide keten en hij werkt. Als slave werkt hij niet in dezelfde keten als de superdrive.

En updaten naar 10.2.4 gaat bijna altijd goed als je vooraf en achteraf even de moeite neemt om de permissions ('volumebevoegdheden') te repareren in het schijfhulpprogramma. Heb inmiddels 5 Mac's ge-updated en geen enkel probleem. Het wegvallen van de datum kan verholpen worden door het weggooien van de voorkeuren of het plaatsen van een nieuwe back-up batterij.

Volgens MacFixit worden de meeste problemen met deze 'kleine' updates opgelost door de Combo Update te installeren. Dat is de update waarin alles zit vanaf 10.2.0.

He SLC tijdje niet gezien ,weggeweest?

Inderdaad Torz, tijdje weg. Buitenland. Leuk weer terug te zijn. Veel nieuwe namen. Maar nog steeds dezelfde soort vragen. Ik hoop dat de vragen naar illegale software een beetje overgewaaid zijn. Ik heb me daar behoorlijk aan geergerd voordat ik weg ging. Macosx moderators horen dat meteen te verwijderen. Maar er blijven helaas wijsneuzen die zo nodig moeten pochen met hun alternatieve routes. En nog vragen stellen ook omdat ze het niet aan de praat krijgen. Ik zie wel. Als het weer de spuigaten uit gaat lopen, ga ik naar een ander forum om daar mensen te helpen.

Ik heb print problemen. Het duurt een eeuwigheid wanneer de gegevens aankomen bij mijn printer. Met OS X 10.2.3 had ik dit probleem toch niet.

Iemand problemen met osx2,4-update die zijn virtual-memory partitie op een andere dan 'normale' osx-plaats staan heeft???

Voor zover ik weet :wink:, heb ik niets aan mijn osx-installatie en updates aangepast qua structuur tenzij (sinds update naar 2,3) virtueel geheugen op een andere partitie gezet.
Dank
Davedive

B.T.W. Volledig akkoord met Steve’s lovechild : altijd vooraf èn achteraf nog eens de permissions herstellen, kan nooit kwaad (bv imovie en iphoto update waren er serieus wat permissies te herstellen) en het geeft mij altijd een goede update opgeleverd.

[quote:2aeeaa206a="Steve's lovechild"]Inderdaad Torz, tijdje weg. Buitenland. Leuk weer terug te zijn. Veel nieuwe namen. Maar nog steeds dezelfde soort vragen. Ik hoop dat de vragen naar illegale software een beetje overgewaaid zijn. Ik heb me daar behoorlijk aan geergerd voordat ik weg ging. Macosx moderators horen dat meteen te verwijderen. Maar er blijven helaas wijsneuzen die zo nodig moeten pochen met hun alternatieve routes. En nog vragen stellen ook omdat ze het niet aan de praat krijgen. Ik zie wel. Als het weer de spuigaten uit gaat lopen, ga ik naar een ander forum om daar mensen te helpen.[/quote:2aeeaa206a] Welcome back.Volgens mij valt het tegenwoordig wel mee.En dit forum blijft nog steeds het meest toegangkelijke,losse en best uitziende Nederlandstalige Macforum van het net.De meesten zijn hier ook meer dan Mac bezield,meer dan een gewone computergebruiker.En dat vind je niet zo makkelijk ergens anders. :roll:

hi guy's,

Jullie zullen ongetwijfeld gelezen hebben dat je de combo-updater moet gebruiken.
In de andere updater zitten een paar kleine flaws.

De permissie optie van een van de andere gebruikers is altijd goed om te doen.

greetzzzz

K heb 10.2.4 met de gewone updater gedraaid, nergens problemen mee gehad....

Eigenlijk nooit problemen gehad met updaten behalve 10.0.x

Nog altijd niet geüpdated naar 2.4,

Wat de combo-update betreft : is dit wel een goed idee ?? Staat toch duidelijk dat combo enkel vanaf oudere dan 2.3 uit te voeren is?

Is er iemand die dit kan weerleggen of bevestigen ? en waar zouden de problemen dan kunnen zitten ? (ik veronderstel dat in unix het pakket gewoon alle files vervangt (na backup) die het update? dus inderdaad zou dit geen probleem mogen zijn???)

davedive

Ik heb zelfs een schone installatie gedaan. Want de 'Haal op' button van Mail werkt niet meer. nog steeds niet. deed het ook niet onder 10.2.3

Hou er rekening mee dat die updaters niet alleen features toevoegen en oppervlakkige bugs verwijderen... 10.2.4 bevat ook een security fix onder classic

ik kreeg onder 10.2.4 twee maal al een superzotte crash waarbij ik niets anders kon doen dan heropstarten....

Het enige wat m’n iMac deed was een venster tonen met daarop in 5 talen (zelfs chinees !!) ‘Restart your computer by holding powerbutton blablabla’

Dat vond ik wel maar windows-achtig hoor

is Japans