problemen na installatie CS2

Heb net CS2 geinstalleerd. Eerst Acrobat verwijderd (moet van de read-me) en toen CS2 installer gedraaid. Programma staat op 4 CD's, Installeren duurt meer dan een half uur in mijn geval. Hierna begonnen de problemen. Kon niet uitloggen omdat "Adobe Bridge niet kon worden afgesloten". Uiteindelijk de Mac herstart met de aan/uit knop. Nu doet mijn wacom het niet meer, het oranje lampje brandt wel en wordt ook groen als je met de pen op het tablet komt, maar de cursor beweegt niet. Wacom software uninstallen en opnieuw erop zetten biedt geen soelaas. Het geluid van mijn mac doet het ook niet meer. De toetsen op het toetsenbord (voor geluid) reageren niet, en als je de systeemvoorkeuren/geluid opent is de helft grijs. Bij geluid uit staat een vinkje, en dat gaat ook niet weg, dit is ook grijs.

Vraag me af hoe we dit gaan oplossen.
Kan natuurlijk de boel herinstalleren (systeem, updaters + programma’s) maar dat gaat erg lang duren. Verder had ik de Adobe software al geactiveerd (lekker voorbarig) dus kan ik niet zomaar een clean install van mijn systeem doen want dan werkt de activatie niet meer.

fijne kennismaking met de nieuwe CS…

[bewerk]
gevonden!
Het was die vemadelijde Version Cue, die plaatst een icoontje in je menubalk, geheel ongevraagd.
Omdat ik Version Cue niet gebruik heb ik het weggegooid.Nu blijkt dat je geen onderdelen van Version Cue “met het handje” mag verwijderen, maar de speciaal meegeleverde “Version Cue Uninstaller” moet draaien.
Zo gezegd, zo gedaan en het draait weer als een zonnetje.

U is gewaarschuwd !

Je kunt tijdens het installeren van Adobe CS2 gewoon opgeven welke onderdelen je wilt installeren. Dus geheel ongevraagd is de installatie inclusief Version Cue niet.

Ik had die problemen met Version Cue trouwens niet.

Nee, de installatie is niet ongevraagd idd., maar het plaatsen van een groen klimopblaadje in de menubalk wél. Als je dat er nietsvermoedend uit sleept, waarna blijkt dat je daardoor je systeem verklooit is dat wel een domper op de feestvreugde.

en voorheen kon je het installeren, maar stond ie uit. Nu staat “enable version cue” standaard aangevinkt in de preferences van de programma’s

[quote:fb664d6eee="EagerB0bNerd"]Nee, de installatie is niet ongevraagd idd., maar het plaatsen van een groen klimopblaadje in de menubalk wél. Als je dat er nietsvermoedend uit sleept, waarna blijkt dat je daardoor je systeem verklooit is dat wel een domper op de feestvreugde.

en voorheen kon je het installeren, maar stond ie uit. Nu staat “enable version cue” standaard aangevinkt in de preferences van de programma’s[/quote:fb664d6eee]
Bij mij staat dat icoontje vast in menu extra’s en krijg je em er alleen maar uit door dat aan te geven bij voorkeuren. Net zei je nog dat je hele systeem verkloot is omdat je zelf met de bestanden bent gaan prutsen en niet omdat je het icoontje hebt uitgezet. :wink:

Ik vind het allemaal niet zo’n probleem, als je Version Cue niet wilt dan installeer je het gewoon niet. Wil je de software wel maar het menu extra’s icoontje niet dan zet je dat gewoon uit. Er word zelfs hele documentatie geleverd van hoe je Adobe CS2 moet verwijderen, het is dan ook niet zo raar als je die instructies niet opvolgt het mis kan gaan.

[quote:60f418f472="EagerB0bNerd"]Nee, de installatie is niet ongevraagd idd., maar het plaatsen van een groen klimopblaadje in de menubalk wél. Als je dat er nietsvermoedend uit sleept, waarna blijkt dat je daardoor je systeem verklooit is dat wel een domper op de feestvreugde.

en voorheen kon je het installeren, maar stond ie uit. Nu staat “enable version cue” standaard aangevinkt in de preferences van de programma’s[/quote:60f418f472]

Dat klimop-blaadje was misschien Zevenblad, ook bekend als Tuinmansverdriet?

Zevenblad heb ik een keer in mijn tuin gehad, was erg hardnekkig. Heb uiteindelijk mijn hele gazon moeten vervangen om er vanaf te komen. Dus wat dat betreft lijkt het er wel op ja.

Overigens is Acrobat 7 niet compatibel met Instant PDF
Er komt binnen een paar weken een update uit.
Gebruikers van Instant PDF kunnen Acobat 7 beter nog niet installeren.