Problemen superdrive?

Dag allen,

Ik heb het gevoel dat ik een probleem met mijn DVD - cdROM drive heb het lijkt er een beetje op dat deze niet lekker loopt.
Als ik bijvoortbeel een .mov bestandje wil afspelen vanaf deze drive lijkt het erop dat de drive het niet kan bijhouden en hij begint dan ook hevig te protesteren (lees ratelen) het lijkt mij dat deze computer van mij dit met gemak zou moeten kunnen doen het kan toch niet zo zijn dat de superdrive de snelheid beperkt in deze? toch word het beeld dan erg schokkerig alsof er eerst een buffertje vol loopt en dan daarna weer verder.
Zo nu en dan lijkt het alsof het loopwerk niet in orde is of alsof hij zich helemaal uit de naad zoekt op de schijven
met de nodige vertraging tot gevolg.
Is er wellicht een testje die ik nog even zou kunnen doen, of komt iemand dit bekend voor?

Het gaat hier om een Emac 800Mhz superdrive.

B.V.D.
voor de medewerking.

Marcel.

Mmm. klinkt niet goed. ik heb een powermac DP1.25GHZ. Laatst probeerde ik een QT bestand op DV quality direct vanaf de CDROM af te spelen. Dat gaf ook schokkerig beeld e.d. Blijkbaar kan de CDROM dat gewoon niet bijhouden (bestandje was omtrend 500MB groot met 2 minuten film ofzo).

Dat klinkt dus bekend. Het ratelen komt me niet bekend voor.

heb een imac 15" flatpanel met superdrive, heb hetzelfde probleem. Als ik een .mov draai vanaf schijf dan happert het aan alle kanten.

Dvd’s afspelen gaat gewoon goed.

:mrgreen: