Processor upgrade geslaagd imac 1.83 Ghz februari 2006.

:D

Zo vandaag een intel core 2 duo binnen gekregen. gelijk de imac 17 inch 1.83 core duo open gemaakt voor het eerst. ( garantie is er toch af is een van de eerst intel macs) de boel eens even bekeken en langzaam aan het mainbord er uit gehaald. al met al viel het reuze mee, alleen heeft Apple alles afgeplakt met zilverfolie en plastic wat je niet echt netjes weer terug kan plakken. Ook kom je veel connectors tegen die je voorzichtig moet los trekken ( die van het beeld scherm zit geschroefd).

benodigdheden :
een kleine kruiskop schroeven draaier en een torix setje van 3 tot 8 een beetje lef en een boel geduld

Met het zweert op het voorhoofd de koelrib van de processor los geschroefd ( deze bevat 2 delen 1 aan de boven kant van het mainbord en 1 aan de onderkant.totaal 6 schroefjes) en de processor er uit gehaald de nieuwe erin geplaatst en alles weer op zijn plaats gedrukt en in elkaar geschroefd. daarna de stekkers er weer in en de de boel opgestart.

Ppffffff hij deed het gelukkig weer. maar dan nu met een core 2 duo 2.0 Ghz 4mb.

En het verschil was direct te merken zowel met de nieuwe Leopard als vista, alles start aannemelijk sneller op en draait de programma’s veel soepeler.

Morgen is de Hdd aan de beurt van 160 Gb naar 500 Gb sata 300 16 mb.

:finderoud: :finderoud: :finderoud:

Maar wordt deze nieuwe processor niet (veel) warmer? Nette upgrade overigens!

Zo die is goed met processoren ! :)

Jaaaa zo zie ik het graag!

Goed werk man. Respetk! En dat te midden van zo’n techniek-paranoide userbase :mrgreen:

Mooi zo'n topic, maar het wordt altijd wat smeuïger met een paar mooie foto's. Dus als je morgen toch bezig bent...

De Nieuwe processor wordt niet warmer dan de oude, de processor temp komt niet hoger dan 39 a 40 graden.

de oude processor staat inmidels op marktplaats voor 60 euries onde apple desktops. morgen maak ik wel wat foto's van de Hdd update.

het lijkt mij ook leuk om zulk soort dingen te doen. alleen misschien met dingen die kapot zijn. het lijkt mij eigenlijk wel leuk om een keer een kapotte iMac (G4/G5) om te bouwen tot beeldscherm. ik heb nu een iBook met als goed is een slecht soldeerde video-kaart. ik durf alleen niet te beginnen ook al ligt die bijna helemaal uit elkaar.

Voor die iBook met slechte video kaart is een truuk: moet je een waxine lichtje op de video processor zetten. De hitte schijnt de slechte soldeerverbinding te herstellen.

hierbij de hdd upgrade en wat foto's

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=111880

[quote:1c0dc1edae="macpro"]Voor die iBook met slechte video kaart is een truuk: moet je een waxine lichtje op de video processor zetten. De hitte schijnt de slechte soldeerverbinding te herstellen.[/quote:1c0dc1edae]

kan dat gele spul “koelpasta” er op blijven of is dat beter er af te halen?

[quote:a96d511ac0="stel maar"][quote:a96d511ac0="macpro"]Voor die iBook met slechte video kaart is een truuk: moet je een waxine lichtje op de video processor zetten. De hitte schijnt de slechte soldeerverbinding te herstellen.[/quote:a96d511ac0]

kan dat gele spul “koelpasta” er op blijven of is dat beter er af te halen?[/quote:a96d511ac0]

CHECK