Processor usage 100%

Mijn processor is constant 100% in gebruik.

Wat kan hiervan de reden zijn? Teveel software die open staat? Of ligt aan m’n USB ADSL modem die sinds kort ingeplugt is?

Want dit kan nooit gezond zijn voor m’n laptop.
Hij is ook veel trager geworden op de een of andere manier. Ondanks dat ik toch nog redelijk wat RAM vrij heb staan.

bekijk je dat met 'processorbeheer' van OS X of iets anders. Ik dacht toch dat er nooit 100% van de processortijd gebruikt wordt.

Of probeer even in de Terminal het "top" commando... krijg je een mooi overzichtje van alle lopende processen...

[quote:08f04b2c99="Rasheed187"]Hij is ook veel trager geworden op de een of andere manier. Ondanks dat ik toch nog redelijk wat RAM vrij heb staan.[/quote:08f04b2c99]

Op het moment dat je processor 100% in gebruik is, dan wordt je Mac verder langzamer omdat je processor volledig met andere zaken bezig is. Begin je aan een ander proces, dan zal je Mac automatisch wat procenten vrijmaken voor het nieuwe proces, maar verder zoveel mogelijk met de andere processen (die mogelijk prioriteit hebben) bezig blijven. Op dat moment maakt het niet uit hoeveel RAM je vrij hebt.

Ik heb dat ook regelmatig, bij shredden van bestanden, omrekenen van films en backuppen van data. Het kan dus wel… :roll:

Ik het zelfde wanneer ik bepaalde software opstart welke door de USBHasp driver (voor de dongle) moet worden unlocked.

M’n collega (zelfde PBG4, zelfde sw, zelfde dongle) heeft er geen last van, maar mijn ‘oplossing’ (wat heet) is om de USBHasp driver te de-installeren, en daarna opnieuw te installeren.

Anders blijft idd de processor op 100% (en die PB wordt echt heeeeet, au!).

Mijn gok: USB drivers?

Erik

Wist ik niet, alweer wat bijgeleerd. Ik heb eigenlijk nooit gelet op die processortijd. 'k Ben wat testen gaan doen, en wat blijkt : als je gewoon de muis beweegt in Safari, heb je al (bijna?) 100%

Raar, is het niet?

[quote:537cc94abb="Sylvester"]'k Ben wat testen gaan doen, en wat blijkt : als je gewoon de muis beweegt in Safari, heb je al (bijna?) 100%

Raar, is het niet?[/quote:537cc94abb]

Dat is zeker raar, vreemd zelfs, want ik kom niet hoger dan 27% in Safari, wanneer ik niet over ‘links’ ga. Ga ik wel over ‘links’, dan kom ik niet hoger dan 71%… :roll:
Dus ik weet niet wat je doet, maar misschien is Mail op hetzelfde moment email aan het checken of heb je iTunes op de achtergrond draaien…? :?

Misschien kun je eens in Processorbeheer kijken wat er tijdens Safari nog meer aan CPU vreet? :roll:

ik moet er wel bij zeggen dat ik in mijn dock al 12 dingen heb open staan. Het aantal processen ligt dus nog wat hoger. En ik heb maar een PowerMac 7300 met een G4.

Dat vermoedde ik al... :wink:

Ik moet bekennen dat ik helemaal geen Apple heb, maar het schijnt een tijdelijk probleem te zijn geweest, ik vermoed dat Morpheus (P2P) er wat mee te maken had, want dit soort applicaties zijn op de een of andere manier heel erg zwaar voor de CPU.

Rasheed begint mij hier serieus tegen te steken. Wil meepraten over macs maar heeft er zelf geen. Wanneer ga je nu verdomme eens een mac kopen. Een zalig systeem zonder al te veel problemen, en ja, misschien met 100% systeemverbruik,

but so what,

het werkt goed!

[quote:d35af86dcc="Rasheed187"]Ik moet bekennen dat ik helemaal geen Apple heb[/quote:d35af86dcc]

Erg flauw! Prima wanneer je hier komt, maar stel Windows-vragen elders, wil je… :? :cry:

Je hebt nu al genoeg uitgepluist hoe het allemaal zit. Koop die verdomde mac gewoon. Dan is er hier geen gezaag meer, zijn wij content, EN VOORAL, jij ook!

Wanneer ik een Mac koop? Wanneer Apple verdomme eens een rechtermuisknop standaard erin bouwd, plus FIFA... wordt uitgebracht op de mac, plus als de prijzen worden verlaagd. :D

En vond het trouwens wel een algemene vraag, je ziet het ook Apple’s hebben er last van. :slight_smile:

En kunnen jullie me anders niet een adres van een XP forum geven? Heb nu alweer een ander probleem, maar mag hem hier niet posten. :wink:

[quote:7129cef1ce="Rasheed187"]je ziet het ook Apple's hebben er last van. :)[/quote:7129cef1ce]

Ja, maar wij weten tenminste waar hij mee bezig is… :wink: Bovendien is het niet constant en heeft onze Mac een goede reden… :stuck_out_tongue:

[quote:7129cef1ce=“Rasheed187”]En kunnen jullie me anders niet een adres van een XP forum geven?[/quote:7129cef1ce]

Gewoon rechts bovenin je Safari-venster kijken (of draai je wat anders :stuck_out_tongue: ), daar kun je direct een zoekopdracht plaatsen, of gewoon naar Google surfen… :wink:

[quote:7129cef1ce=“Rasheed187”]Heb nu alweer een ander probleem, maar mag hem hier niet posten. :wink:[/quote:7129cef1ce]

Tja, XP hè… :wink: :roll: Toevallig last van wormen? :wink:

[quote:bfbb177aab="Rasheed187"]Wanneer ik een Mac koop? Wanneer Apple verdomme eens een rechtermuisknop standaard erin bouwd, plus FIFA... wordt uitgebracht op de mac, plus als de prijzen worden verlaagd. :D

En vond het trouwens wel een algemene vraag, je ziet het ook Apple’s hebben er last van. :slight_smile:

En kunnen jullie me anders niet een adres van een XP forum geven? Heb nu alweer een ander probleem, maar mag hem hier niet posten. :wink:[/quote:bfbb177aab]

[color=darkred:bfbb177aab][size=18:bfbb177aab]Wat brengt jou naar een Mac forum,als je er zelf niet een bezit?Behalve continu opmerken dat XP ook goed is?[/size:bfbb177aab][/color:bfbb177aab]

Dit is een hardware forum,en zo langzamerhand dwalen we af. :?
naar Algemeen.

Dat heb ik al eerder uitgelegd Torz. Ik vind het gewoon leuk om me bezig te houden met de Macosx en de hardware van Apple.

Ik heb ook nog geen goed XP forum gevonden, met mijn problemen kan ik naar de Microsoft Newsgroups, maar daar kan je niet discussieren over algemene zaken, wat ik vaak hier doe.

En dat XP goed is, weet iedereen wel, maar er wordt soms wel heel neerbuigend over gesproken, kan het niet laten om het te verdedigen. Terwijl ik toch zeker geen vijand van Apple ben.

JeePee, het zijn geen grote problemen hoor, maak je maar geen zorgen. Mijn Pop Up Stopper zorgde ervoor dat ik geen ‘new windows’ kon openen in IE. Dat soort kleine zaken. :smiley:

oh leuk om te weten, die pc problemen....

vanaf nu ben jij pc problems reporter number 1 !!!

Wees content met je titel, en koop je een mac :smiley:

[quote:69e6459729="Rasheed187"]

Ik heb ook nog geen goed XP forum gevonden, met mijn problemen kan ik naar de Microsoft Newsgroups, maar daar kan je niet discussieren over algemene zaken, wat ik vaak hier doe.

En dat XP goed is, weet iedereen wel, maar er wordt soms wel heel neerbuigend over gesproken, kan het niet laten om het te verdedigen. Terwijl ik toch zeker geen vijand van Apple ben.

[/quote:69e6459729]

Als je een goed forum over xp zoekt, tja je zou eens kunnen kijken op gather.tweakers.net hier worden vaak windows dillema’s besproken. Tevens is er nog een site, waarvan ik de naam eventjes kwijt ben, maar die verkoopt ook boekjes bij de AKO waar ze een goede forum aan hebben gekoppeld. (lekker vage omschrijving)

Een discussie over windows XP aangaan binnen een mac forum kan natuurlijk zeer lachwekkend zijn. Maar dan ben je puur provocerend bezig. Echter, zodra je van mening bent dat windows xp goed is, dan ben ik gewoon erg blij voor je. Daar iedere mening, hoe afwijkend dan ook, gerespecteerd dient te worden. Uiteraard wil ik wel een keertje de zwakheden van microsoft bespreken, maar die zullen je waarschijnlijk niet onbekend zijn, zo ook de zwakheden van mac.

Om terug te komen op het verhaal omtrent de processor load, ja ff terug naar het originele onderwerp. Als je veel applicaties open hebt staan, verlies je uiteraard logischerwijs een hoop van je cpu resources. Echter, waar je zeker oook nog rekening mee dient te houden, is dat als je schijf over de 60% vol zit, het systeem ook automatisch wordt vertraagt (ja dat is bij windows en linux en unix ook zo, dusgeen discussie hierover voeren, wel interessant eigenlijk, want apple had dit voorheen nooit, totdat ze gebruik zijn gaan maken van osx.) Zodra je je weinig gebruikte bestanden met enige regelmaat wegschrijft, bijv. naar een externe hd, dan zul je al zien dat je enige winst gaat maken. Tevens dien je je libraries met enige regelmaat een beetje op te ruimen, opdat die ook nogal veel ruimte van je geheugen stelen als je bijv. applicaties zoals acquisition of inmac gebruikt.

Thanks voor de feedback.

Wat ik in ieder geval zeker moet doen, is meer geheugen kopen, mijn schijf defragmenteren en de registry opruimen.

Ik ben ook van plan een 2de HD te kopen. Heb je misschien ervaring daarmee? Ik bedoel, werkt die 2de schijf net zo goed als de eerste? Of toch maar liever een externe HD?

Bewerking: Ik zie dat je zelf ook op zoek ben naar een 2de HD, dus m’n vraag is overbodig.