Processor verbruik in werkbalk

Ik heb laatst een instelling gedaan bij systeemvoorkeuren of met het programma activiteitenweergave om het processor verbruik in de werkbalk te laten zien. Nu heb ik een clean install gedaan maar nu weet ik niet meer hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.

Ik kon toen kiezen of ik het verbruik in procenten wou zien of
als een balkje of als lijn diagram. Ook kon ik als ik erop
klikte het programma activiteitenweergave openen.

Mijn gevoel zegt dat ik het bij systeemvoorkeuren heb gedaan
maar na ongeveer een ruim half uur gezocht te hebben in zowel
activiteitenweergave als systeemvoorkeuren is het me niet gelukt.

Ik heb geen ander programma of plug-in voor dit gebruikt echt
via instellingen in het osx zelf. Wie kan me helpen?

als je activiteitenweergave aan hebt staan met rechts op het dock-icoon klikken, vervolgens heb je daar weer een serie opties.

Of je hebt [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17713]MenuMeters[/url] gedownload en geïnstalleerd gehad. Even opnieuw doen. MenuMeters plaatst zich in Systeemvoorkeuren en je kunt de grafiekjes in de Menubalk plaatsen.

Ja dat was het. Dat icoontje kwam komt me inderdaad bekend voor. Bedankt Freek.

[quote:c26964fad5="Remon"]Ik heb geen ander programma of plug-in voor dit gebruikt echt via instellingen in het osx zelf.[/quote:c26964fad5] :bigsmile:

Ff in de zeikmodus :evil: : Dat is toch vaak het probleem: mensen installeren plug-in's, haxies, e.d., en zijn dat weer snel vergeten. Vervolgens ontstaat er op een gegeven moment een conflict, bv bij een update, en krijgt het OS de schuld, en duurt het troubleshooten onnodig lang.

Tip van de Dag: ik kopiëer alle gedownloade software even in een aparte map en installeer daarna het origineel. Uiteraard wordt m'n map 'Software, updates & info' mee gebackupped. Stel dat er een crash komt en er een reinstal nodig is dan is vrij makkelijk terug te halen wat er in de loop vd tijd aan 'extra's' geïnstalleerd is (beetje kromzin mja..).