processor voor powerbook

is het mogelijk om je powerbook g4 400mhz omtebouwen naar een snelleren processor , en waar kan je het laten doen alvast bedankt

Nee

Ik heb het nog nooit zien doen.....

Ik denk dat je daarvoor een nieuw logicboard moet installleren met terug GFX-kaart op enz. Dus moet je eigenlijk wel een nieuwe PwB kopen of een tweedehands.

Het grootste nadeel van een laptop is dat je vrijwel niks kan upgraden. Om alles compact te houden wordt alles op 1 bord gesoldeerd met als resultaat dat niks meer geupgrade kan worden.

zoals hierboven al vermeld, nee het kan niet

Dan kan volgens mij alleen met de onvolprezen Pismo. Daarnaast met het geld wat je er voor kwijt bent en je inruil heb je wellicht al een snellere powerbook tweedehands.

[quote:f6410d875f="brinkey"]Dan kan volgens mij alleen met de onvolprezen Pismo. Daarnaast met het geld wat je er voor kwijt bent en je inruil heb je wellicht al een snellere powerbook tweedehands.[/quote:f6410d875f]

Met de Wallstreets en Lombards kon het ook (tot op zekere hoogte). Maar inderdaad, die PB is hooguit iets van 400-450 euro waard. Voor nog eens 400 euro meer koop je een 867 MHz versie: verreweg de makkelijkste en goedkoopste manier van upgraden. :slight_smile:

Zolang hij goed werkt, blijft deze Pismo g4/500 mijn fijnste internet-machine. DVD's burnen e.d. ook geen probleem en met een grotere drive is er ook een berg muziek op te zetten..... :wink:

Bij laptops lijkt me dit toch echt onmogelijk! :(

Is helaas niet mogelijk. Alles zit op het compacte moederbord vast. Bij een processor upgrade moet oon de architektuur worden aangepast , en dit kan niet bij een powerbook. Oplossing is een leuke tweedhandsje