Professionele kalender en contact software?

Ik ben op zoek naar een goede kalender software die aan de volgende specificaties moet voldoen:

• Moet werken op Mac en PC
  • Met een goede sync optie (om de 5 minuten of zo)
  • Niet alleen een kalender, maar ook een adresboek
  • Deelbaar over het internet

Ik heb al wel Now Up-To-Date & Contact gevonden van nowsoftware.com . Die ziet er erg goed uit. Maar voor ik het aankoop voor alle computers wil ik toch even weten of er misschien geen web based systeem bestaat [bv met PHP en MySQL], of een ander [goedkoper] evenwaardig systeem.

Iemand suggesties?

Om hoeveel gebruikers gaat het ?

Is er een dedicated server beschikbaar ?

Lotus Notes/Lotus Domino kan dit bijvoorbeeld, maar is wellicht overkill.

Het gaat om 7 computers (Mac en PC door elkaar) en we hebben een dedicated Mac server in een datacenter om te fungeren als cetrale server.

Het op m'n oude werkplek als sysadmin ook veel met Now Up To Date/Contact gewerkt. Was wel ok, maar niet super. Behoorlijke irritante en lelijke interface. Heb toen ook lang gezocht naar een goede puur web based vervanger, en kon helaas weinig echt goeds vinden. Je zou zeggen dat zoiets gewoon moet bestaan.

Ik ben al lang van plan zelf zo'n systeem te maken, want op zich is het iets heel eenvoudig. Maar voorlopig is daar niet de tijd voor :?

De nieuwe NUTD 5 heeft touwens wel een betere interface gekregen. Tenminste, de mac versie toch al want die voor PC is nog in de maak.

Ik heb MS Entourage/Outlook een bekeken, maar dat ziet er allemaal veel te ingewikkeld uit voor wat het moet zijn. Tenminste, het scharing gedeelte toch…

Hm die interface van NUDC 5 ziet er inderdaad stuk beter uit. Maar het mooist zou gewoon een mooie web app zijn, zonder licenties en platform gedoe. Misschien wel gat in de markt om zoiets te bouwen, als er genoeg tijd was idd.

In Horde (PHP applicatie bij veel hostingproviders) zit veel van dit spul ingebouwd. Het syncen weet ik niet precies, maar de webapplicatie is erg uitgebreid. Dus een domeinnaam + hosting bij Webreus bijvoorbeeld, en je hebt onbeperkte meelnamen met eigen domeinnaam en users met internet-agenda/meel/adressen/notities en webhosting met php/mysql. Best leuk voor 17.95/jaar

dan zou ook een filemaker oplossing mogelijk zijn, op de server draait filemaker server en op elk werkstation de gewone versie. adressen en agenda in een database maken en je kan beginnen, lijkt mij.

Hoi,

probeer Revolver Mail maar eens. :wink:

We hebben het hier draaien in onze studio, 2 pc’s en 4 Mac’s
draait stabiel en je gebruikt een pc of Mac als server.

http://www.revolversoft.com/en/home/index.php

De basisversie is gratis (kalender, email, to-do en adresboek),
wil je projectplanning en meer dan dien je het pakket aan te schaffen.