Profielfoto aanpassen

Het lukt mij niet om mijn profielfoto aan te passen. De nieuwe foto is een jpg met een resolutie van 144 x 144 pixels. Ik krijg steeds de melding ‘Er ging iets mis; probeer het later nog eens.’. Wat doe ik verkeerd? Heeft iemand anders ook dit probleem?

Is bekend.

https://www.onemorething.nl/community/topic/post-hier-je-vragen-opmerkingen-over-je-eigen-account/

...Heeft iemand anders ook dit probleem?...
Hahaha...

Dit is een van de vele forum-problemen die nog nooit is opgelost, en ook nooit opgelost zal worden.

(Je hebt vast niet getracht te zoeken naar dit onderwerp?)

KarelWillem op 26 oktober 2019 om 11:00

(Je hebt vast niet getracht te zoeken naar dit onderwerp?)

Hij wilde de zoekfunctie gebruiken, maar die werkte niet (goed)… :slight_smile:

Nee, daar kom je inderdaad niet heel ver mee.

Eén relevante hit in ‘ontdekkingen van vandaag’. Verder niets wat helpt.

Even los van het feit dat het zoekscript heel basic is en niet goed functioneert wanneer je veel content hebt maakt het wel iets uit waar je op de site zoekt.

Als je bovenaan in de zwarte menubalk zoekt via het ‘ping pong batje’ dan zal je niets vinden op het forum gedeelte van de website. Dit is een standaard zoekquery ?s= die uitgevoerd wordt op de database. Dit doorzoekt standaard alleen de Post Types die in WordPress zitten. Als jij een forum of webshop module in WordPress toevoegt dan zal je dit moeten aangeven dat content (Post Types) van deze modules ook worden ingehaakt in de zoekquery.

Voorbeeld, dit zal dus alleen maar nieuwsberichten laten zien of reacties daarop.

https://www.onemorething.nl/?s=iMac+problemen

Als je wilt zoeken op het forum gedeelte van de website dan zal je dat via deze url moeten doen en dan het zoekvenstertje gebruiken dat midden op de site staat, met de blauwe button.

Voorbeeld, dan krijg je wel relevante content, nog steeds vrij basic maar het werkt wel en duurt erg lang vanwege het volume aan content dat het moet doorlopen. Een simpele zoekterm als profielfoto levert je al het juiste topic op.

https://www.onemorething.nl/community/zoeken/profielfoto/

En los daar weer van is mijn vermoeden dat ze het uploaden van profielfoto’s door OMT zelf bewust is verbroken. Gewoon om te voorkomen dat mensen te veel uploaden en de server capaciteit te hard stijgt. Ik weet dat een hele periode geleden, nog ver voor de overnames door allerlei clowns, bepaalde mensen bewust dagelijks hele zware foto’s ( 9MB+ ) deden uploaden. Gewoon voor de sport en om OMT te kloten. Als je dat maanden dagelijks kunt doen dan zorgt dat er voor dat OMT steeds meer opslag en bandbreedte nodig heeft. Oftewel, kosten lopen dan op als een gek terwijl je dat niet terugziet in je inkomsten en bezoekersaantallen.

Ik weet zeker dat ze de emailnotificaties bewust hebben gesloopt om de server te ontzien en kosten te besparen dus het zal mij nieuws verbazen als ze ook het uploaden van deze afbeeldingen handmatig hebben gesloopt om dit soort kosten laag te houden. Vergeet ook niet dat we sinds de overnames een of andere regierus minify/compress script hebben dat elke afbeelding dat je upload zo sterk comprimeert dat het amper een mooi plaatje blijft. Upload maar een een screenshot van je iPhone. Zodra dit op de site getoond wordt is het helemaal pixelated. Dat zegt meestal al voldoende…

Shmoo op 26 oktober 2019 om 12:10  

Vergeet ook niet dat we sinds de overnames een of andere regierus minify/compress script hebben dat elke afbeelding dat je upload zo sterk comprimeert dat het amper een mooi plaatje blijft.

Van jouw helmpje in je avatar is ook niets meer te zien, zo zwaar is de compressie! :slight_smile:

Zelfs dat wordt gevonden. ?

<p class="cite">Shmoo op 26 oktober 2019 om 12:10</p>  

En los daar weer van is mijn vermoeden dat ze het uploaden van profielfoto’s door OMT zelf bewust is verbroken. Gewoon om te voorkomen dat mensen te veel uploaden en de server capaciteit te hard stijgt.

Zo groot zijn die avatars toch niet? En je kunt zover ik weet nog steeds in elk topic een plaatje uploaden vanaf je iPhone of Mac zonder grootte limiet.

Klopt, normaal hoeven die ook niet zo groot te zijn nee. 512x512 zou al groot zat moeten zijn. In WordPress/BuddyPress kun je ook limieten instellen maar de vraag is natuurlijk of die gasten van OMT dat weten, aangezien ze volgens mij weer een compleet andere plug-in gebruiken voor het uploaden.

Sinds de overname, krijg ik dit wel eens als ik een foto probeer te uploaden die geschoten is met mijn iPhone 800D camera.

Not too large. WTF. ?

Leuk dit soort foutmeldingen, ze hebben evenveel toegevoegde waarde als je tepels.

Graag hier verder:

https://www.onemorething.nl/community/topic/post-hier-je-vragen-opmerkingen-over-je-eigen-account/

.