proggie om mac-formatted disk op PC te lezen

Hi,

ik heb een externe HD, Mac formatted, die ik met Firewire of USB kan aansluiten. Zijn er gratis (!) proggies om de data op deze disc met een PC-computer te lezen?

groet!

Ik weet niet of hier ook gratis programma's voor te krijgen zijn. Ik gebruik in ieder geval Macdrive 5 voor XP en dit gaat prima!!

Groeten!

en dan kennen we nog macopener... werkt hier weer fijn :lol:

/semi-off topic/

is het ook niet zo dat je zo’n soort externe HD-disk (net als je ipod) beter gewoon windhoos kunt formatteren, zodat hij zowel op de mac als op de peecee werkt?
of heeft dit weer nadelen als je hem voornamelijk op je mac gebruikt?
(windows geformatteerd werkt toch gewoon zonder problemen op de mac?)

Hi,

thanks, ik ga de proggies zo ff opzoeken…

de reden dat ik 'm mac formatted heb, is omdat ik mijn user-map gewoon in 1 keer wil kunnen kopieren, en eventueel terugplaatsen. Omdat sommige file-namen anders kunnen zijn op een PC-disk heb ik gekozen voor een mac-disk. Ik heb nu ff geen beschikking over mijn ibook (snif) dus moet ik het ff op een andere manier doen.

greetz,
AJ

hmmm,

ik zie net dat beide proggies “commercial” zijn en 50$ kosten. Beetje jammer, als je zo’n programma slechts 1 keer wil gebruiken… Weet iemand nog iets in de freeware / opensourceware sectie?

MacDrive heeft een 5 dagen trial, is lang genoeg voor 1 keertje denk ik zo...

Yep,

heb dit ook net geinstalleerd…
op de een of andere manier “ziet” dit proggie mijn mac disk niet. MIsschien ligt dit aan het feit dat ik op 1 externe disc 2 partities heb: de eerste is FAT32, de 2e is Mac-formatted. Overbodig te zeggen dat de data die ik nodig heb op de 2e partitie staan. Het lijkt wel alsof het programma, nadat er een dos-partitie is gezien, niet verder kijkt, o.i.d…

ik weet het ook niet meer… iemand nog suggesties??

groet’n,