Programma branden (eigen gebruik): installatiebestand nodig?

Ik zou graag wat programma's op m'n mac willen branden, om ze vervolgens ook op een andere mac te zetten. Deze bestanden staan geinstalleerd op mijn mac (G5 met OSX), en ik heb van de meesten geen installatiebestanden meer. Als ik nou gewoon de complete bestandsmap naar cd-rom brandt, en vervolgens die map kopieer naar de andere mac.. Doet 'ie daar dan gewoon, of moet er iets geinstalleerd worden?

Dat ligt aan het programma. Sommige installatieprogramma's installeren verschillende bestanden op de schijf, bv. photoshop. Daar heb je het originele installatieprogramma voor nodig. Veel programma's kun je echter gewoon branden en op een andere mac gewoon van de cdrom slepen. Is ook een kwestie van proberen. Misschien kun je ook msn oid. gebruiken voor filetransfer, scheelt je weer een cd-tje.

Het gaat om Dreamweaver MX 2004 Geen klein programmaatje dus, zowieso niets voor over MSN.

Misschien kun je met behulp van de zoekfunctie in de finder alle documenten die met Dreamweaver te maken hebben, branden, en dan op je andere Mac alles terug kopieren op dezelfde plekken als ze oorspronkelijk stonden. Is een beetje stom geformuleerd, maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.

Commerciele programma's laten zich waarschijnlijk sowieso niet kopieren en zullen op een nieuw systeem iig om een serienummer vragen.

Ik heb het weleens onder OS 9 geprobeerd met Photoshop. Dat lukte wel, maar MacOS 9 is ook heel wat transparanter dan OS X. Alleen opnieuw het serienummer invoeren was voldoende.

Dreamweaver kun je gewoon de installer (demo) van installeren en daarna je nummers invoeren? De installer kun je zo bij ze downloaden...

Ik ben bang dat je dan niet door de activeringsprocedure van Macromedia komt :innocent: