programma herkenning van eps

Probleempje..

Photoshop eps’jes worden bij mij steevast in Illustrator geopend.
Ik weet dat je bij appeltje i aan kan geven door welk programma ze dan wel geopend moeten worden.
Echter dan worden mijn Illustrator epsjes straks allemaal in Photoshop geopend.

Is er een mogelijkheid dit goed te regelen…
pixel eps in PS en vector eps in ILL?

Ik hoor het graag!!

[quote:d5c70a66e1="cornel"]Probleempje..

Photoshop eps’jes worden bij mij steevast in Illustrator geopend.
Ik weet dat je bij appeltje i aan kan geven door welk programma ze dan wel geopend moeten worden.
Echter dan worden mijn Illustrator epsjes straks allemaal in Photoshop geopend.

Is er een mogelijkheid dit goed te regelen…
pixel eps in PS en vector eps in ILL?

Ik hoor het graag!![/quote:d5c70a66e1]
Dat kan heel goed met :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: komt ie… SYSTEEM 9. Toen hadden we nog type en creator. Dat zit er achter de schermen nog wel in, en Illustrator gesaved spul opent standaard in Illustrator en PS spul in PS, maar een blanko EPS, tja die komt maar op 1 plek terecht.

Nou je hoort het: back to OS 9 :P Ik verwonderde me er laatst over wat voor tooltjes ik allemaal gebruikte voor dingen die tegenwoordig gewoon in OS X of programma's zitten (vooral veel XTensions voor XPress) En: ik ben alweer 2 jaar geswitched naar X :D

Cornel..... ik gebruik al een tijdje geen Photoshop EPS meer als formaat... Dat bestandsformaat is sinds de komst van Indesign totaal overbodig geworden. Het bevat tevens geen ICC ondersteuning.... Het is de schuld van Quark dat we dit formaat al die jaren hebben moeten gebruiken. Dus dump EPS voor pixelsbeelden en stel OSX gerust zo in (met Apple - I) dat EPS formaten standaard in Illustrator geopend moeten worden.

[quote:099377f67d]Het is de schuld van Quark dat we dit formaat al die jaren hebben moeten gebruiken[/quote:099377f67d] Huh? wat is er mis met tif en kwark? Sinds vs. 4.1 heb ik nooit PS eps'en meer gebruikt, een enkele uitzondering (DCS 2.0 met steunkleuren vanuit Photoshop) daargelaten.

Creator en type worden in OSX nog steeds herkend hoor...

Wellicht is het handig om eens een tooltje als Onyx of Cocktail of TinkerTool te draaien. Daarmee kun je je ‘prebindings’ herstellen (analoog aan wat je vroeger deed met 'rebuild desktop DB). Daarmee maak je weer een frisse database van beschikbare applicaties en welke files ze kunnen hebben.