Programma kan niet verwijdert worden

Beste maccers ik heb destijds sizzlingkeys4itunes geînstaleerd maar nu ik Dashboard heb vind ik het niet meer nodig , ik heb in mijn harde schijf de naam sizzlingkeys ingetikt en alles weggegooid maar krijg het programma zelf niet weg , ik heb het ook al uit mijn programmamap gegooid en het staat nu op mijn bureaublad , telkens ik het probeer weg te gooien op gelijk welke manier komt er op mijn scherm "het onderdeel sizzlingkeys4itunes kan niet worden verwijdert omdat het programma geopent is" dit program werkt via itunes , itunes is dicht maar toch blijft sizzlingkeys open weet iemand raad met dit probleem , ik heb ook mijn emac al volledig afgezet en ook één dag gewacht nog krijg ik het niet weg dank bij voorbaat.

Groetjes zervaas

Kijk eens of het niet in de lijst van startup items staat als het daar stat weggooien opnieuw inloggen en dan weer proberen weg te gooien.

Nope staat er niet in

Met shift ingedrukt opstarten en bestandje weggooien.

Gaat ook niet , maar wat bedoel je met opstarten het programma blijft zowiezo open

De computer herstarten met shift ingedrukt. Dan start je Mac in veilige modus op.

Shift is toch alt hé , da gaat ook niet

Nee shift is als je een hoofdletter maakt. Ik weet zeker dat het zo moet lukken. Dit probleem is hier vaker langs geweest, en de oplossing was in veilige modus opstarten en dan het appje weggooien.

Ik heb ook eens zo'n probleem gehad.

-Je kan proberen de naam te veranderen van het bestand,
-je kan de extensie veranderen van het bestand,
-je kan inderdaad met shift opstarten,
-je kan met de alt ingedrukt de prullemand legen,
-je kan kijken of het programma wat doet via activiteitenbeheer,
-je kan kijken of je bevoegdheden niet hersteld moeten worden,
-je kan via Appletje i kijken of je wel bevoegd bent dit weg te gooien (ik denk dat dit niet echt werkt want hij geeft niet de melding dat het beveiligd is)
-en je kan (wat ik uiteindelijk gedaan heb omdat de computer toch weer eens schoon moest) een nieuw systeem erop zetten.

Hartelijk dank ik ben met shift "veilige modus" opgestart en het is weg nu :wink: Mijn prullemand moest ik niet legen want ik kreeg het niet in mijn prullemand en bevoegdheden herstellen had ik 2 maal gedaan.

groetjes zervaas